Cikkek:A te cégednek is megéri zöldíteni, mutatjuk, miért

Innen: Hogyankell.hu

A lap korábbi változatát látod, amilyen Hogyankell (vitalap | szerkesztései) 2020. november 25., 14:42-kor történt szerkesztése után volt. (Hogyankell átnevezte a(z) Cikkek:A te cégednek is megéri zöldíteni, mutatjuk, miért! lapot a következő névre: Cikkek:A te cégednek is megéri zöldíteni, mutatjuk, miért)

A te cégednek is megéri zöldíteni, mutatjuk, miért!

Https- dreamjo.bs - 2020 november - Cikk4.jpg

Manapság már egyre többen foglalkoznak azzal, hogy a cégük zöld legyen. Ez a kezdeményezés sok esetben a munkavállalóktól érkezik. Viszont egyértelműen fel fog merülni a kérdés, bárhonnan is jöjjön az ötlet, hogy: miért éri ez meg nekünk? Erre az egyszerű és rövid válasz: ha környezettudatos, ha zöld vagy, megmented a Földet az unokáidnak. Ez a populáris, az egész világ számára is hasznos válasz. De van ennél egy sokkal lokálisabb, a cég számára előnyös dolgokat összefoglaló válasz is. Lássuk most ez utóbbit!

Money, money, money

A legtöbb esetben, ha meggyőzhető a cég vezetése arról, hogy olcsóbb lesz valami, ami zöld, akkor máris megkapja a zöld utat. De sok esetben nem ilyen egyszerű a történet. Persze fontos szempont, hogy jó befektetés legyen. De nagyon fontos, hogy hosszú távon kell gondolkoznod, ha a te cégednél is szeretnél zöld projektetek bevezetni. Mert a legtöbb esetben nem azonnal jelentkezik a költségcsökkentés, a plusz profit, sőt általában beruházást igényel a legelején. Ezért érdemes hátra lépni kettőt, és messzebbről megnézni ezeket a zöld kezdeményezéseket.

Szabadfoglalkozás = szabadalom?

A Google bevezette a munkavállalói között a “szabadfoglalkozási” időket, melyek a munkaidejük azon részei, ahol projektekkel foglalkozhatnak. Itt van lehetőségük a munkavállalóknak zöld projekteken, egyszerűsítő ötleteken, technikákon agyalniuk, megtervezniük, melyet később prezentálhatnak a vezetőségnek. Érdekesség, hogy a Google bevallása szerint az újításaik kb. fele ilyen “szabadfoglalkozási” időben keletkezett, azaz nagyon termékeny időszakról van szó.

Ebből a Google több szempontból is profitál. Egyrészt lesz sok újítása, kiaknázhatja a munkavállalói kreativitását. Ráadásul ha valami egetrengető dolgot találnak ki a munkavállalói, akkor a Google az új ötlet és így a szabadalom tulajdonosa is. Mindez azért, mert munkaidőben, tervezetten történt az újítás megalkotása. Duplán jól jár a cég.

Ha úgy érzed, a te céged is tud a munkavállalók számára egyedit, felemelőt nyújtani, regisztrálj a DreamJo.bs szerethető cégeihez.

Elégedett munkavállalók

A fent említett szabad, saját projektekkel tölthető idő is nagyban hozzájárul ahhoz, hogy elégedettek legyenek a munkavállalók. Ugyanakkor, ha már zöld ötletek, egy kutatás szerint a munkavállalók 82%-a számára fontos, hogy a munkahelyük környezettudatos legyen. És az idő előrehaladtával egyre magasabb lesz ez az arány a környezettudatosság térnyerése miatt. Ráadásul a fiatalabb generáció sokkal tudatosabb ilyen szempontból, sok felmérésből kitűnik, hogy a Z generáció értékeli a munkáltató társadalmi szerepvállalását. Bizonyos esetekben ez még a fizetésnél is fontosabb a munkavállalók számára.

Előrelátásból jeles

Ma lehet, hogy lehetőségnek tűnik egy-egy zöld ötlet, de minden jel arra mutat, hogy a legtöbb ilyen hamarosan kötelezettséggé válik. Légy inkább úttörő te is!