„Cikkek:A szűk közönség ereje, avagy hogyan pozícionáljuk a vállalkozásunkat” változatai közötti eltérés

Innen: Hogyankell.hu

a (Levédte a(z) Cikkek:A szűk közönség ereje, avagy hogyan pozícionáljuk a vállalkozásunkat lapot ([Szerkesztés=csak adminisztrátoroknak engedélyezett] (határozatlan) [Átnevezés=csak adminisztrátoroknak engedélyezett] (határozatlan)))
 
(Nincs különbség)

A lap jelenlegi, 2020. december 23., 08:46-kori változata

A szűk közönség ereje, avagy hogyan pozícionáljuk a vállalkozásunkat?

Https- www.rackhost.hu - 2020 december - Cikk2.png

Miért érdemes a vállalkozásunk termékét és szolgáltatását egy szűkebb rétegre pozícionálni ahelyett, hogy széles rétegekre akarnánk lőni legfeljebb közepes eredményekkel? A cikkben erre a kérdésre fogunk részletes választ adni.

Vagyis rávilágítunk a pozícionálás fontosságára, ami vállalkozást építve és weboldalt létrehozva elképesztően fontos tényező.

Ezért érdemes szőnyegbombázás helyett inkább egy szűkebb területre koncentrálni

A világ összes pénzét elkölthetjük marketingtevékenységre akkor, hogyha nőknek szeretnénk értékesíteni kozmetikumokat. Teljesen más azonban a helyzet, hogyha mi kifejezetten a Veszprém megyei édesanyáknak kívánunk eladni vegán készítményeket.

Hogy miért? Mert a legtöbb piacon már megvetette a lábát legalább egy óriás, akit lehetetlen erőből lenyomni. Más stratégiára lesz szükség, amit a megfelelő pozícionálással és a szűk piaci rések kiaknázásával valósíthatunk meg.

Amikor pedig képletesen szólva egy-egy alacsonyabb ágról leszedtük már az édes cseresznyét, nézegethetünk felfelé, a nagyobb piaci rések irányába is.

A vállalkozásunk pozícionálásánál törekedjünk megérteni a vásárlóinkat

Általános értelemben vett könyvelőből Dunát lehetne rekeszteni országos szinten. Olyan könyvelőből viszont kevesebb akad, aki kifejezetten a webshopok, a coaching szolgáltatást kínálók vagy éppenséggel a kozmetikusok kiszolgálását végzi.

Persze a tevékenységi kör mellett egész nyugodtan pozícionálhatunk problémafókusszal is. Sokkal inkább megéri általános masszázsszolgáltatás helyett olyan terápiát kínálni, ami kifejezetten az irodai ülőmunka következtében kialakult bántalmakat segít enyhíteni.

Az utóbbi tűpontosan mutat rá egy olyan tipikus problémára, ami sokakat érint. Elképesztően fontos leszűkíteni tehát a piacunkat. Nyithatunk kutyaeledeles webshopot is, de sokkal nagyobb sikereket érhetünk el például kifejezetten a kistestű ebekre specializálódva.

A megfelelő piaci rés megtalálása többféle előnnyel is kecsegtet a számunkra

Egy szűkebb réteget folyamatosan elérni egy marketingüzenettel sokkal kevesebb pénzt emészt fel, mintha százezreket akarnánk megcélozni. A legjobb az egészben pedig az, hogy ez a stratégia gyorsabban szállít eredményeket is.

Nem aprózódunk szét, hanem tűpontos célzással egyetlen rétegre koncentrálunk. Így világosabb lehet az üzenetünk, könnyebben ott lehetünk a vásárlók fejében, és hamarabb érünk célba. Amikor pedig leszüreteltünk mindent egy adott piacon, akkor bővíthetjük a látókörünket.

Ennek mentén célszerű tehát kidolgoznunk a weboldalunk minden elemét, a közösségi médiában betöltött szerepünket, na és persze az ajánlatainkat. Elcsépelt mondás, hogy „néha a kevesebb több”. Viszont a marketing és a pozícionálás kapcsán igencsak erős igazságtartalommal bír.