Főmenü megnyitása

Hogyankell.hu β

Az e-mail marketing kampány hatékonyságát mérni szerkesztése

Figyelem: Nem vagy bejelentkezve. Ha szerkesztesz, az IP-címed nyilvánosan látható lesz a laptörténetben. Ha bejelentkezel vagy regisztrálsz, a szerkesztéseid a felhasználónevedhez lesznek társítva, egyéb hasznos dolgok mellett.

A szerkesztés visszavonható. Kérlek ellenőrizd alább a változásokat, hogy valóban ezt szeretnéd-e tenni, majd kattints a lap mentése gombra a visszavonás véglegesítéséhez.
Aktuális változat A te változatod
1. sor: 1. sor:
 
== Hogyan kell az e-mail marketing kampány hatékonyságát mérni? ==
 
== Hogyan kell az e-mail marketing kampány hatékonyságát mérni? ==
  
[[Fájl:email_marketing_meres.jpg|right|300 px|saját szerkesztésű fotó]]Miután kiküldtük direktmarketing-leveleinket vagy hírleveleinket, fontos, hogy nyomon kövessük teljesítményüket. Szerencsére számos mutatószám áll rendelkezésünkre, melyek segítségével könnyedén mérni tudjuk e-mail marketing kampányaink hatékonyságát. A beérkezett adatokat elemezve következtetéseket vonhatunk le kampányaink sikerességéről, illetve a kapott eredmények alapján tervezett kampányainkat is optimalizálhatjuk. Például átfogalmazhatjuk a korábban kevésbé jól működő üzeneteinket, kiszűrhetjük a rosszul teljesítő kiküldési napszakokat vagy éppen még vonzóbb ajánlatokat fogalmazhatunk meg célközönségünk számára, így még jobb teljesítményt érhetnek el a jövőben hírleveleink, eDM-jeink. Cikkünkben különböző mérőszámok mentén mutatjuk be azt, hogy hogyan tudjuk mérni [[Hatékony_e-mail_marketing_kampányt_csinálni|e-mail marketing kampányaink]] hatékonyságát.
+
Miután kiküldtük direktmarketing-leveleinket vagy hírleveleinket, fontos, hogy nyomon kövessük teljesítményüket. Szerencsére számos mutatószám áll rendelkezésünkre, melyek segítségével könnyedén mérni tudjuk e-mail marketing kampányaink hatékonyságát. A beérkezett adatokat elemezve következtetéseket vonhatunk le kampányaink sikerességéről, illetve a kapott eredmények alapján tervezett kampányainkat is optimalizálhatjuk. Például átfogalmazhatjuk a korábban kevésbé jól működő üzeneteinket, kiszűrhetjük a rosszul teljesítő kiküldési napszakokat vagy éppen még vonzóbb ajánlatokat fogalmazhatunk meg célközönségünk számára, így még jobb teljesítményt érhetnek el a jövőben hírleveleink, eDM-jeink. Cikkünkben különböző mérőszámok mentén mutatjuk be azt, hogy hogyan tudjuk mérni [[Hatékony_e-mail_marketing_kampányt_csinálni|e-mail marketing kampányaink]] hatékonyságát.
 +
 
  
 
== Lépések ==
 
== Lépések ==
10. sor: 11. sor:
 
#'''Figyeljünk oda a leiratkozásokra is!''' A leiratkozások száma is árulkodik e-mail marketing kampányunk teljesítményéről. Ha rövid időn belül tömegesen tűnnek el címlistánkról akár régi, akár új feliratkozók, akkor tegyük meg a szükséges lépéseket! Például írjunk új regisztrációra ösztönző szöveget, figyelemfelkeltőbb levéltárgyat, fogalmazzunk meg új típusú üzeneteket, adjunk vonzóbb, személyre szabott ajánlatokat vagy módosítsuk a levelek kiküldésének időpontját, gyakoriságát! Ezekkel a lépésekkel elkerülhetjük a leiratkozásokat, és ezáltal javíthatunk hírleveleink, eDM-jeink teljesítményén.
 
#'''Figyeljünk oda a leiratkozásokra is!''' A leiratkozások száma is árulkodik e-mail marketing kampányunk teljesítményéről. Ha rövid időn belül tömegesen tűnnek el címlistánkról akár régi, akár új feliratkozók, akkor tegyük meg a szükséges lépéseket! Például írjunk új regisztrációra ösztönző szöveget, figyelemfelkeltőbb levéltárgyat, fogalmazzunk meg új típusú üzeneteket, adjunk vonzóbb, személyre szabott ajánlatokat vagy módosítsuk a levelek kiküldésének időpontját, gyakoriságát! Ezekkel a lépésekkel elkerülhetjük a leiratkozásokat, és ezáltal javíthatunk hírleveleink, eDM-jeink teljesítményén.
 
#'''Mérlegeljük a tesztek eredményeit is!''' Ha a kiküldés előtt több tesztkampányt is futtattunk, akkor az ezek által elért eredményeket is alaposan vizsgáljuk meg! Azt a kampányt vessük be élesben, amelyik a teszt során jobban teljesített, illetve ha egyik sem teljesített jól, akkor javítsunk rajtuk!
 
#'''Mérlegeljük a tesztek eredményeit is!''' Ha a kiküldés előtt több tesztkampányt is futtattunk, akkor az ezek által elért eredményeket is alaposan vizsgáljuk meg! Azt a kampányt vessük be élesben, amelyik a teszt során jobban teljesített, illetve ha egyik sem teljesített jól, akkor javítsunk rajtuk!
 +
  
 
== Tippek ==
 
== Tippek ==
16. sor: 18. sor:
 
*Ha olyan mérőrendszerünk van, amely azt is megmutatja, hogy hányan küldték tovább, illetve osztották meg közösségi oldalakon a levelünket (elhelyeztünk benne ilyen funkciót), akkor következtetéseket vonhatunk le arra vonatkozóan, hogy milyen üzenetek működnek jól, és a továbbiakban is ilyen típusúakat érdemes megfogalmaznunk!
 
*Ha olyan mérőrendszerünk van, amely azt is megmutatja, hogy hányan küldték tovább, illetve osztották meg közösségi oldalakon a levelünket (elhelyeztünk benne ilyen funkciót), akkor következtetéseket vonhatunk le arra vonatkozóan, hogy milyen üzenetek működnek jól, és a továbbiakban is ilyen típusúakat érdemes megfogalmaznunk!
 
*A honlapunkon elvégzett konverziók mérésére további mérőeszközöket, például Google Analyticset is használhatunk.
 
*A honlapunkon elvégzett konverziók mérésére további mérőeszközöket, például Google Analyticset is használhatunk.
*[http://www.hogyankell.hu/J%C3%B3_fogad%C3%B3_oldalt_kialak%C3%ADtani_direkt_marketinghez Hogyan kell jó fogadó oldalt kialakítani direkt marketinghez?]
+
*[http://www.hogyankell.hu/J%C3%B3_fogad%C3%B3_oldalt_kialak%C3%ADtani_direkt_marketinghez/ Hogyan kell jó fogadó oldalt kialakítani direkt marketinghez?]
  
 
== Amire szükséged lehet ==
 
== Amire szükséged lehet ==
23. sor: 25. sor:
 
*karbantartott adatbázis
 
*karbantartott adatbázis
 
*saját direktmarketing-levelek, hírlevelek
 
*saját direktmarketing-levelek, hírlevelek
 +
  
 
== Figyelmeztetések ==
 
== Figyelmeztetések ==
29. sor: 32. sor:
 
*Mielőtt egy kattintással törölnénk azokat az e-mail címeket, amelyek esetében a szabályos kiküldés ellenére is visszapattantak a levelek, ellenőrizzük le, hogy mi volt a visszapattanás oka, ugyanis sok visszapattanó levél hátterében a túl szigorú spamszűrő áll!
 
*Mielőtt egy kattintással törölnénk azokat az e-mail címeket, amelyek esetében a szabályos kiküldés ellenére is visszapattantak a levelek, ellenőrizzük le, hogy mi volt a visszapattanás oka, ugyanis sok visszapattanó levél hátterében a túl szigorú spamszűrő áll!
 
*Mindig kérjünk engedélyt hírleveleink, eDM-jeink küldéséhez!
 
*Mindig kérjünk engedélyt hírleveleink, eDM-jeink küldéséhez!
 +
  
 
== Kapcsolódó források, hivatkozások ==
 
== Kapcsolódó források, hivatkozások ==
35. sor: 39. sor:
 
* [http://www.internet-marketing.hu/email-meroszamok/ Fókuszáljunk a legfontosabb mérőszámokra!]
 
* [http://www.internet-marketing.hu/email-meroszamok/ Fókuszáljunk a legfontosabb mérőszámokra!]
 
* [http://sakkom.hu/e-mail-marketing-kategoria/ SAKKOM blog: E-mail marketing témában írt bejegyzések]
 
* [http://sakkom.hu/e-mail-marketing-kategoria/ SAKKOM blog: E-mail marketing témában írt bejegyzések]
 
[[Kategória:Internet]]
 
[[Kategória:Üzlet-jog]]
 

Vedd figyelembe, hogy a Hogyankell.hu wikin végzett összes módosítást szerkeszthetik, módosíthatják vagy eltávolíthatják más szerkesztők. Ha nem akarod, hogy az írásodat módosítsák, akkor ne küldd be.
Azt is megígéred, hogy ezt magadtól írtad, vagy egy közkincsből vagy más szabad forrásból másoltad (lásd a(z) Hogyankell.hu:Szerzői jogok lapot a részletekért). NE KÜLDJ BE JOGVÉDETT MUNKÁT ENGEDÉLY NÉLKÜL!

Kategóriák kiválasztása:

A lap szerkesztéséhez kérlek válaszolj az alábbi kérdésre (további információk):

Mégse Szerkesztési segítség (új ablakban nyílik meg)