Főmenü megnyitása

Hogyankell.hu β

Módosítások

A közösségi médiával e-mail adatbázist építeni

266 bájt hozzáadva, 2014. január 23., 15:19
Hogyan kell a közösségi médiával e-mail adatbázist építeni?
== Hogyan kell a közösségi médiával e-mail adatbázist építeni? ==
[[Fájl:email_adatbazis.jpg|right|300 px|saját szerkesztésű fotó]]Az [[Hatékony_e-mail_marketing_kampányt_csinálni | e-mail marketing]] az egyik legköltséghatékonyabb direkt marketing megoldás a cégek kezében. Két fontos eszközével, az alkalomszerű promócióra alkalmas eDM-ekkel, valamint a folyamatos kapcsolattartást remekül szolgáló hírlevelekkel gyorsan, olcsón és célzottan lehet elérni a fogyasztókat és az ügyfeleket, az eredményeket pedig könnyen lehet mérni. A sikeres e-mail marketinghez azonban nem elég a vásárlásra vagy éppen a regisztrációra ösztönző frappáns, jól megtervezett üzenet. Az e-mail marketing „lelke” tulajdonképpen a célközönségünk adatait tartalmazó, rendszeresen karbantartott, mindig naprakész és több szempont szerint is szűrhető adatbázis. Több módja is van annak, hogy hogyan lehet [[E-mail_adatbázist_építeni|adatbázist építeni]] vagy beszerezni. Cikkünkben azt mutatjuk be, hogy a közösségi média segítségével mi magunk hogyan tudunk e-mail adatbázist építeni. A „közösségi média óriás”, a Facebook például tálcán kínálja ezeket a lehetőségeket.
== Lépések ==
*Elsősorban a potenciális vásárlók, ügyfelek elérhetőségeit igyekezzünk begyűjteni, illetve adatbázisunkat folyamatosan ennek megfelelően szűrjük.
*Facebookon csak az oldal legutóbbi néhány száz lájkolóját láthatjuk, tehát nem könnyű begyűjteni az összes e-mail címeta telefonszámokat. A korábbi lájkolókat úgy találhatjuk meg, hogy például lájkolják posztjainkat vagy hozzászólnak posztjainkhoz, és így kattintunk profiljukra.
*Nyereményjáték, szavazás stb. esetén fontos a regisztrációs lapon a részvételi feltételeknél a játékosok hozzájárulását kérni ahhoz, hogy az e-mail címük bekerülhessen az adatbázisunkba. E nélkül ugyanis a törvényi szabályozás értelmében nem használhatjuk fel az adataikat.
*Minél több csatornán hirdetjük például aktuális nyereményjátékunkat, annál több emberhez juthat el a híre, és nő az esélye annak, hogy jelentkeznek rá és mi újabb e-mail címeket gyűjthetünk be.
*[http://marketinger.blog.hu/2010/07/06/10_modszer_hogy_integrald_a_kozossegi_media_megjelenesedet_az_e_mail_marketinggel 10 módszer arra, hogyan integráld a közösségi média megjelenésedet az e-mail marketinggel]
*[http://besocial.hu/2012/09/amit-feltetlenul-tudnod-kell-a-facebook-nyeremenyjatekok-magyar-jogi-szabalyozasarol/ Amit feltétlenül tudnod kell a Facebook nyereményjátékok magyar jogi szabályozásáról]
*[http://www.sakkom.hu/blog/2012/07/03/levelszemet-hozzajarulassal/ SAKKOM blog: Levélszemét hozzájárulással]
*[http://www.sakkom.hu/blog/2013/06/26/facebook-menedzsment-2.0/ SAKKOM blog: Facebook menedzsment 2.0]
 
[[Kategória:Internet]]
1 859
szerkesztés