Apartman-hu-tb.jpg
FEDEZZ FEL TÖBB, MINT 10 EZER LEHETŐSÉGET A KIKAPCSOLÓDÁSRA!
Egyszerű, gyors, online szállásfoglalás + folyamatosan bővülő élménykínálat. Minden foglalás mellé ajándék kedvezménykupont küldünk ingyen!

Telefonálni

A Hogyankell.hu wikiből

[szerkesztés] Hogyan kell telefonálni?

Telefonalas-illemtana.jpg
Bármennyire hihetetlen is, a telefont az információ gyors közlésére találták ki, nem pedig arra, hogy azon keresztül osszuk meg életünk minden apró rezdülését a telefon másik végén lévővel és mondjuk egy teljes busz közönségével. (Arra való az, hogy személyesen is érintkezzünk másokkal…) Az alábbiakban a legfontosabb telefonálási illemszabályokat vesszük sorra.

[szerkesztés] Lépések

  1. Csak akkor telefonáljunk, ha fontos közlendőnk van. Ugyanakkor kerüljük el, hogy részvétet nyilvánítsunk vagy szívességet kérjünk telefonon – ezeket inkább személyesen bonyolítsuk le.
  2. Olyan helyről telefonáljunk, ahol nincsenek zavaró zajok! Tisztán, érthetően beszéljünk, ne kiabáljunk.
  3. Ne beszéljünk hosszan!
  4. Amikor felveszik a telefont:
    • Telefonközpontos esetén köszönjünk, majd adjuk meg a kívánt melléket.
    • Ha az veszi fel, akit hívtunk, esetleg a titkárnője, akkor mutatkozzunk be, és mondjuk el, kivel szeretnénk beszélni.
    • Kérdezzük meg, alkalmas pillanatban keressük-e.
  5. Ha minket hívnak, akkor nem szükséges bemutatkoznunk. De ha egy céget képviselünk, akkor a cég nevét, valamint saját nevünket is be kell mondanunk.
  6. A beszélgetést mindig a hívó félnek kell befejeznie.
  7. Ne intézzük magán telefonhívásainkat a munkahelyünkön (főleg ne a munkahelyi telefonon), és a hivatalos ügyeket se munkaidőn kívül (Nem illik valakit este 8-kor felhívni munkaügyben).
  8. Reggel 9 és este 9 között illik a telefonokat intézni, hétvégén inkább a délutáni órákban.

[szerkesztés] Tippek

  • Ne telefonáljunk tömegközlekedési eszközön, ha mégis muszáj, fogjuk nagyon rövidre. Olvasd el ezt a cikkünket!
  • Ha megszakad a vonal, a hívónak kell újra tárcsáznia.
  • Téves hívás esetén közöljük, hogy rossz számot hívott az illető, ha pedig mi tévedtünk, kérjünk elnézést.
  • Mosolyogj – így a hangod is kellemesebb lesz.

[szerkesztés] Amire szükséged lehet

  • telefon

[szerkesztés] Figyelmeztetések

  • Moziban, kórházban, orvosnál, színházban stb. kapcsold ki a telefont.

[szerkesztés] Kapcsolódó források, hivatkozások