Apartman-hu-tb.jpg
FEDEZZ FEL TÖBB, MINT 10 EZER LEHETŐSÉGET A KIKAPCSOLÓDÁSRA!
Egyszerű, gyors, online szállásfoglalás + folyamatosan bővülő élménykínálat. Minden foglalás mellé ajándék kedvezménykupont küldünk ingyen!

Szivart választani

A Hogyankell.hu wikiből

[szerkesztés] Hogyan kell szivart választani?

Szivarozas.jpg
Mielőtt szivaroznál, nem árt tudnod, hogy miként kell szivart választani. Az alábbiakban a legfontosabb tudnivalókat olvashatod el.

[szerkesztés] Lépések

  1. Légy tisztában a különféle variációkkal (mi most csak a gyakoribbakat mutatjuk be, mert több száz is létezik). A szivar talpa az, amit meggyújtasz, míg a feje az, amit szívni fogsz. A sapka a lezáró, különálló dohánylevéldarab.
    • Parejos szivarok: egyenletes, szabályos szivarforma, ide tartoznak az alábbi típusok:
      Szivarok-csoportositasa.jpg
      • Robusto: egyenes, szabályos, a sapka bontatlan.
      • Corona: vágott sapka része van.
      • Panatella: a coronánál hosszabb és vékonyabb.
      • Churchill: a sapka gyárilag fúrt.
    • Figurados: szokatlan formájú szivarok gyűjtőneve, alcsoportjai a következők:
      • Torpedo: a szivar teste egyforma vastag, feje kihegyezett.
      • Pyramis: a torpedóhoz hasonló, kihegyezett, zárt feje van és a nyitott talp felé vastagodik.
      • Belicoso: a torpedóhoz hasonló, de a feje kerekebb.
      • Perfecto: két zárt, kerekített vége van, a feje vékonyabb, a közepe táján egy dudor található, majd a talp felé vékonyabb lesz.
      • Culebras: három keskeny, hosszú szivar összetekerve.
  2. Tudd, hogy mi az a gauge! Ez a szivar átmérőjét jelenti. 1 gauge 1/64 hüvelyknek, vagyis 3,97 mm, vagyis egy 5 gauge-os szivar 19,84 mm átmérőjű.
  3. Válassz egy gyengébb szivart! Kezdetnek a legjobb, ha egy gyengébb szivart próbálsz ki. A legjobb, ha először nem egy egész dobozzal veszel egy fajtából, hiszen nem biztos, hogy kedvelni fogod. Minél hosszabb és vastagabb a szivar, annál intenzívebb, ezért jobb, ha egy vékonyabbal kezdesz.
  4. Vizsgáld meg a szivart! Mielőtt megvennéd, enyhén nyomd meg, hogy nincsenek-e olyan pontjai, ahol túl kemény vagy túl puha. Győződj meg róla, hogy nincsenek rajta kitüremkedések, hogy a végei vagy a csomagolása nincs-e kifakulva.
  5. Tárold megfelelően! Vásárolj vagy kérj kölcsön egy humidort, ami speciális, szivar tárolására kialakított doboz. Ha azonban erre nincs lehetőséged, csak néhány szivart vegyél egyszerre, különben néhány napon belül kiszáradnak. Amíg nem gyújtasz rá, ne vedd ki a celofán csomagolásából sem. Jól zárható dobozban tárold.

[szerkesztés] Tippek

  • Egy adott fajtából 2-3 darabot próbálj ki, mielőtt úgy döntenél, hogy ez nem a te világod. A szivarok még egy dobozon belül is meglehetősen különböző ízűek lehetnek.
  • Hogyan kell szivarozni?

[szerkesztés] Amire szükséged lehet

  • szivar
  • humidor

[szerkesztés] Figyelmeztetések

  • A szivarozás a dohányzáshoz hasonlóan károsítja az egészségedet.

[szerkesztés] Kapcsolódó források, hivatkozások

Az oldal szerzői

Kiscsillag