Apartman-hu-tb.jpg
FEDEZZ FEL TÖBB, MINT 10 EZER LEHETŐSÉGET A KIKAPCSOLÓDÁSRA!
Egyszerű, gyors, online szállásfoglalás + folyamatosan bővülő élménykínálat. Minden foglalás mellé ajándék kedvezménykupont küldünk ingyen!

Szivarozni

A Hogyankell.hu wikiből

[szerkesztés] Hogyan kell szivarozni?

A cigarettázást is meg kell tanulni, a szivarozás ehhez képest némileg bonyolultabb, sőt, van, aki szerint akár már művészet is. Összegyűjtöttük a fontosabb tudnivalókat…http://www.danczek.com/hu/A-szivarok-leirasa-4030.htm

[szerkesztés] Lépések

[szerkesztés] A szivar felvágása

  1. Ha nedves szivart használunk, akkor le kell vágni a sapkát! A gépileg gyártott, száraz szivarok már levágottak, azokkal nem kell mit kezdeni.
  2. Lehetőség szerint használjunk Guillotine vágót vagy körvágót. Ha nincs, marad az éles zsilettpenge, kés vagy olló – utóbbit tényleg a végső esetben.
  3. Minél egyenesebben, tisztábban vágjuk le úgy a sapkát, hogy a vágás átmérője kisebb legyen, mint a szivaré.
  4. Egyetlen határozott mozdulatot használj! Ha elszakad, rongálódik a borítólevél, csökken a szivar élvezeti értéke.

[szerkesztés] Gyújtsd meg a szivart

  1. Használd a megfelelő gyújtóeszközt. Az igazán nagy szivarozók cédrusfa gyufát használnak, de jó lesz a gáz öngyújtó is. Ha hagyományos gyufát használunk, előbb hagyjuk egy kicsit égni, hogy a kén eltávozzon. Benzines öngyújtót ne használj!
  2. A talpat gyújtsuk meg úgy, hogy nem tartjuk közvetlenül a lángba, hanem a tűz hője fölött (kb. egy-két centivel a láng felett) egyenletesen forgatva perzseljük át, miközben finoman beleszippantunk.

[szerkesztés] A szivar szívása

  1. Keressünk egy nyugodt helyet, üljünk le kényelmesen. A szivarozás az ízek kiélvezéséről szól, amit nem lehet úgy végezni, hogy közben kocsit szerelünk.
  2. Nagyjából 30-60 másodpercenként pöfékeljünk a szivarból!
  3. Ne tüdőzzük le! Szívjuk be, ízlelgessük a szánkban, mint egy jó bort, majd az orrunkon keresztül fújjuk ki.
  4. Ne ütögessük le a hamuját! A szivartartóban a szivarvéget körkörös forgatással kúposra formálhatjuk.
  5. Ha elaludt, nyugodtan gyújtsuk meg újra, ha még forró, és több mint a fele megvan.
  6. A harmadáig szívjuk el a szivart. Utána nem nyomjuk el, hanem a szivartartóban hagyjuk magától elaludni.
  7. A szivarhoz fogyaszthatsz különféle alkoholos italokat is. Persze ez nem kötelező, de tovább fokozhatja a szivarozás élményét, jobban előhozhatja a szivar aromáját.
    • A szivarhoz illik a konyak, a buorbon vagy schoth, a portói, és a vörösbor, különösen a Cabernet Sauvignon – bár az utóbbival a borászok nem mindegyike értene egyet.
    • A kávé és a kávé ízesítésű italok szintén jól illenek a szivarhoz.
    • A Martini és a Kahlúa tartalmú italok szintén jó választásnak bizonyulnak.

[szerkesztés] Tippek

  • A szivar derekán lévő címkét nem szükséges eltávolítani, rajtunk áll. Néha a melegtől néhány perc alatt magától is leválik.
  • Hogyan kell szivart választani?

[szerkesztés] Amire szükséged lehet

  • Vágóeszköz (lehetőség szerint Guillotine vágó)
  • Gyújtóeszköz (lehetőleg cédrusfából készült gyufa)
  • Valamilyen alkoholos ital, mely még inkább kihozza a szivar aromáját

[szerkesztés] Figyelmeztetések

  • Kezdők gyengébb szivart szívjanak, mert kialakulhat náluk az ún. szivarbetegség, szédülhetnek, illetve akár hányhatnak is.
  • A szivar 10-40-szer több nikotint tartalmaz, mint a cigaretta.

[szerkesztés] Kapcsolódó források, hivatkozások

Az oldal szerzői

Kiscsillag