Főmenü megnyitása

Hogyankell.hu β

Módosítások

Nyereményjátékot futtatni a Facebookon külső alkalmazással

8 077 bájt hozzáadva, 2013. június 26., 09:19
Új oldal, tartalma: „== Hogyan kell nyereményjátékot futtatni a Facebookon? == Nagy népszerűségnek örvendenek a Facebookon futó nyereményjátékok. Ezekkel oldalunknak új lájkolók…”
== Hogyan kell nyereményjátékot futtatni a Facebookon? ==

Nagy népszerűségnek örvendenek a Facebookon futó nyereményjátékok. Ezekkel oldalunknak új lájkolókat szerezhetünk, erősíthetjük a márkánkat, növelhetjük rajongóink elköteleződését, és a felhasználók beleegyezésével még adatokat is gyűjthetünk, amelyekből [[A_közösségi_médiával_e-mail_adatbázist_építeni |adatbázist is építhetünk]] például későbbi e-mail marketing tevékenységünkhöz. Egy kreatív ötlettel és egy jó alkalmazással nagy sikert arathatunk, persze mindezt csak akkor, ha betartjuk a játékszabályokat!


== Lépések ==

#'''Válasszunk megfelelő játéktípust!''' Annak függvényében, hogy mennyire akarjuk „megdolgoztatni” a felhasználókat, többféle játéktípus közül is választhatunk. A kvíz jellegű játékok csak néhány kattintásba kerülnek, míg ha a versenyzőknek kell feltölteni fotókat, videókat, amelyekre aztán szavazni lehet, már több időt és energiát vesz igénybe részükről.
#'''Szerezzünk be külső alkalmazást!''' A Facebookon nyereményjáték csak egyedi fülön vagy külső alkalmazásban futtatható, az üzenőfalon nem! A legjobb megoldás, ha alkalmazást telepítünk Facebook oldalunkra, melynek segítségével könnyen és szabályosan bonyolíthatjuk le a nyereményjátékunkat. Applikációt erre specializálódott cégektől vásárolhatunk, mi magunk is fejleszthetünk és van néhány ingyenes verzió. Az az ideális alkalmazás, amely:
#*testre szabható, saját igényeinknek megfelelően rugalmasan alakítható,
#*beágyazható például honlapunkra is,
#*mobil eszközre optimalizált, tehát tableten, okostelefonon is jól használható
#'''Készítsünk játékszabályzatot és adatkezelési szabályzatot!''' A játékszabályzatba egyrészt be kell írni, hogy a játék nem a Facebook szervezésében valósul meg, nem is támogatja azt, másrészt a részvételi feltételeknél feltüntethetjük, hogy a játékban való részvétel regisztrációhoz kötött, nem elég oldalunk rajongójának lenni. Az adatkezelési szabályzatban pedig ismertetnünk kell, hogy mire használjuk fel az adatokat, hogyan védjük azokat (pl. a ránk bízott személyes adatokat csak és kizárólag arra használjuk fel, amire azt az adat tulajdonosa rendelkezésünkre; nem adjuk ki harmadik félnek, stb.).
#'''Használjuk az alkalmazás funkcióit!''' Nagyon fontos szabály, hogy a játék során csak az applikációba beépített funkciókat (pl. regisztrációs fül, szavazó gomb) lehet használni! Például TILOS szavaztatni a Facebook like, megosztás vagy komment funkciójával, vagy lebonyolítani egy fotópályázatot a Facebook fotóalbumaiban.
#'''Válasszunk megfelelő nyereményt!''' Ha megoldható, akkor válasszunk cégünkhöz kapcsolódó nyereményt! Azonban minden esetben törekedjünk arra, hogy a fődíj legyen elég vonzó a célcsoportnak, de ne legyen túl nagy és értékes, mert nem fogják elhinni, hogy van esélyük megnyerni. Sokan vetnek be tabletet, iPad-et, iPhone-t – ilyen jellegű nyereményekkel már sok átverés volt, ezért ezekkel nehéz megteremteni a hitelességet. A befektetett energiának és a nyeremény értékének is érdemes összhangban lennie: ha például kuponos játékot futtatunk, nyugodtan adhatunk kisebb értékű ajándékokat, de egy több hétig tartó fotópályázat esetén – amikor a versenyzőknek is meg kell dolgozniuk a részvételért és a szavazatokért – akkor nagyobb összegű nyereményt adjunk!
#'''Promotáljuk a játékunkat!''' Facebook hirdetésekkel, figyelemfelkeltő posztokkal vagy akár hírleveleinkben is népszerűsíthetjük nyereményjátékunkat, intenzíven ösztönözve a felhasználókat a részvételre.
#'''Hirdessük ki szabályosan a nyerteseket!''' A játék nyerteseinek nevét nem tehetjük közzé Facebook üzenőfali bejegyzésben és nem is értesíthetjük őket Facebook chaten keresztül. Csak a regisztráció során megadott e-mail címükön vagy telefonszámukon keresztül közölhetjük velük a jó hírt, és ha beleegyezésüket adják, akkor a Facebookon is kiírhatjuk a nevüket.
#'''Végezzünk utómunkálatokat!''' Értékeljük nyereményjátékunk sikerét, hogy a visszajelzéseket, tapasztalatokat tudjuk hasznosítani a jövőbeli játékok szervezésénél. Egy-egy ilyen játék során számos új taggal bővül rajongótáborunk. A nyereményjáték lezárása után se hagyjuk cserben régi és új rajongóinkat, továbbra is legyünk aktívak, szolgáltassunk minőségi tartalmat Facebook oldalunkon!

== Tippek ==

*Egy-egy ilyen játékkal sok új rajongót szerezhetünk, ugyanis az megengedett, hogy a játékban való részvétel előtt az illetőt oldalunk lájkolására kérjük (“Ezt a játékot rajongóinknak szerveztük, ahhoz, hogy részt tudj venni benne, előbb kattints a Like gombra!”). Ezután azonban mindenképpen kell egy játékban való részvételhez kötött regisztráció is.
*Ha adatgyűjtésre is használjuk a játékot, akkor a részvételi feltételeknél kérhetjük a jelentkező hozzájárulását ahhoz, hogy neve és e-mail címe bekerülhessen az adatbázisunkba, és direktmarketing-leveleket küldjünk neki.
*Ha sok adatot sikerült összegyűjtenünk a nevezések során, akkor ezeket elemezzük, különböző szempontok szerint szűrjük, és építsünk belőlük adatbázist.

== Amire szükséged lehet ==

*saját Facebook oldal
*kreatív ötletek játékokhoz, alkalmazásokhoz
*idő, energia és pénz a nyereményjáték lebonyolításához

== Figyelmeztetések ==

*Csak az futtathat nyereményjátékot, aki eljárása során teljes mértékben megfelel a Facebook Promóciós Irányelveinek és megfelelő engedélyt szerez, vagy eleget tesz bejelentési kötelezettségének, attól függően, hogy nyereménysorsolásról, ajándéksorsolásról vagy engedélyköteles szerencsejátékról van szó!
*A Facebook szabályok mellett a magyar jogszabályoknak is meg kell felelni (pl. Szerencsejáték szervezéséről szóló törvény, nyeremények utáni adózás)!
*A szerencsejáték törvény hatálya alá tartozó nyereményjátékok esetében mindig kötelező a közjegyző részvétele, míg a törvény hatálya alá nem tartozó játékok esetében nem! Azonban az utóbbi esetben is sokszor igénybe veszik a közjegyző közreműködését egy esetleges későbbi jogvita elkerülése miatt, illetve a sorsolás tisztaságának demonstrálására.
*Ne tartson túl hosszú ideig a játékunk!
*Legyen egyszerű a regisztráció menete, ne akadályozzuk a felhasználót plusz kitöltendő mezőkkel!
*Ne legyenek túl bonyolultak a részvételi feltételek, adjanak elég tájékoztatást!
*Ha mobilon nem lehet nevezni, akkor ne célozzuk mobil eszközre a játékunkkal kapcsolatos hirdetéseket! Ha földrajzi területhez kötjük a nevezést, akkor ne hirdessük mindenhol a játékunkat!

== Kapcsolódó források, hivatkozások ==

*[https://www.facebook.com/page_guidelines.php/ A Facebook promóciós szabályzata angol nyelven]
*[http://besocial.hu/2012/09/amit-feltetlenul-tudnod-kell-a-facebook-nyeremenyjatekok-magyar-jogi-szabalyozasarol/ Amit feltétlenül tudnod kell a Facebook nyereményjátékok magyar jogi szabályozásáról]
*[http://besocial.hu/2012/02/ismerd-fel-a-szabalytalan-facebook-nyeremenyjatekokat/ Ismerd fel a szabálytalan Facebook nyereményjátékokat!]
*[http://facebooktippek.hu/2013/03/05/sikeres-facebook-nyeremenyjatek-15-tipp/ Mi a titka a sikeres Facebook nyereményjátékoknak?]
* [http://besocial.hu/2013/06/hogyan-futtassunk-eredmenyes-nyeremenyjatekot-facebook-on/
Hogyan futassunk eredményes nyereményjátékot a Facebookon?]
*[http://facebooktippek.hu/2013/01/22/15-dolog-amin-egy-facebook-promocio-elbukhat/?utm_source=Facebook&utm_medium=cikk&utm_campaign=fbtippek-fboldal/ 15 dolog, amin egy Facebook promóció elbukhat]

[[Kategória:Internet]]
[[Kategória:Játék]]
1 859
szerkesztés