Főmenü megnyitása

Hogyankell.hu β

Módosítások

Optimalizálni a Google AdWords hirdetéseket

2 bájt törölve, 2013. április 30., 15:30
Lépések
== Lépések ==
#'''Növelni szeretném a CTR-t, azaz az átkattintások arányát!''' Ahhoz, hogy az érdeklődők valóban rá is kattintsanak hirdetésünkre, – amely aztán elvezeti őket a honlapunkra – , először is az kell, hogy hirdetésünk valóban megjelenjen a felhasználó keresésére, és ha már megjelent, akkor pedig legyen elég figyelemfelkeltő, hogy az adott termék vagy szolgáltatás iránt érdeklődő felhasználó „ráharapjon”. Ehhez a következőket kell tennünk:
#*Az adott termék vagy szolgáltatás szempontjából a valóban releváns [[Kulcsszólistát_összeállítani_Google_AdWords_kampányhoz | kulcsszavakat gyűjtsük össze]]!
#*Variáljuk a releváns kulcsszavak egyezési típusait!Az általános kulcsszavak helyett célszerűbb a kifejezésegyezés („olcsó konyhabútor”) és a pontos egyezés ([konyhabútoreladás]) típusokat alkalmazni.
#*A rosszul teljesítő kulcsszavakat szüneteltessük vagy töröljük a listából!
#*Kizáró kulcsszavakkal küszöböljük ki a nem kívánt megjelenítéseket! Például ha nem forgalmazunk használt egyetemi könyvet, azonban másfajta használt könyveket igen, akkor vegyük fel a listába az ''–egyetemi'' kizáró kulcsszót.
#*A rosszul teljesítő hirdetések szövegeit írjuk át és tegyük őket ösztönzőbbé (''Vásárolja meg olcsóbban!, Regisztráljon most a kedvezményekért!'')!
#*A hirdetések láthatósága érdekében használjunk Használjunk kulcsszavakat a hirdetés címében és szövegében! Ezek a kulcsszavak megfelelő felhasználói keresés esetében félkövér betűtípusban fognak megjelenni, így könnyebben rájuk irányul a felhasználó figyelme.
#'''Gyarapítani szeretném a forgalmat!''' Hirdetéseinkkel az is lehet a célunk, hogy egyszerűen csak a honlapunkra érkezők számát gyarapítsuk, azaz növeljük webhelyünk forgalmát. Természetesen ebben az esetben is a releváns kulcsszavakkal és az [[Google_AdWords_kampányhoz_hirdetési_szöveget_írni | imponáló hirdetésszövegekkel]] érhetjük el ezt az eredményt, de további praktikákat is bevethetünk:
#*Bővítsük meglévő kulcsszólistánkat új kulcsszavakkal és állítsunk be hozzájuk megfelelő egyezés-típustegyezéstípust!#*Hozzunk létre hirdetéseket és kulcsszavakat honlapunk nem kiemelten hirdetett részeihez is! Például lehet, hogy a legfontosabb hirdetéseink témája az akciós tulipánhagymák, de ezek mellett felvehetjük kulcsszólistánkra a többi általunk forgalmazott növényt is, és készíthetünk hozzájuk általános hirdetéseket, hiszen ezek is megjelenhetnek megfelelő felhasználói keresésekre, és elirányíthatják honlapunkra (a példánkban) az általában a virágok, a virágkereskedések az adott virág után érdeklődőket.
#*Növeljük a napi költségkeretet! Nagyobb ajánlattal több megjelenést kapunk, tehát több kattintást is begyűjthetünk.
#*Növeljük a maximális CPC-ajánlatot! Ez emelheti hirdetésünk pozícióját, tehát az első találatok között jelenhet meg hirdetésünk, így könnyebben ráakadhatnak a felhasználók.
#*Hozzunk létre hirdetéseket a Display Hálózaton is! Többféle hirdetéssel (szöveges-, képes-, video-, multimédiás- és mobilhirdetés), többféle hálózaton több ügyfelet érhetünk el, és ezáltal a forgalmunkat is növelhetjük.
#*Terjeszkedjünk hirdetéseinkkel! Ha van rá módunk, akkor célszerű kiterjeszteni kampányaink területi vagy akár demográfiai célzásait is a nagyobb ügyfélszerzés reményében. Például ha kedvezményes lézeres látásjavító kezelést hirdetünk, akkor nemcsak az időseketpéldául a 25-35 év közötti fő célcsoportot, hanem a fiatalokat az ennél némileg fiatalabbakat is megcélozhatjuk, hiszen a rövidlátás vagy éppen a szemtengelyferdülés problémája bármelyik korosztályt őket is érintheti.#'''Javítani szeretném a megtérülést!''' Ha kampányunkkal a bevételt, a profitot szeretnénk növelni, akkor a beruházás megtérülését, azaz a ROI-t kell szem előtt tartanunk. A [[Megtérülést_számolni | ROI kiszámításával]] láthatjuk, hogy hirdetési költségeinkhez képest mennyi volt a hirdetésekből származó nyereségünk (pl.: online vásárlások értéke). Ahhoz tehát, hogy ezt a mutatót optimalizálni tudjuk, a konverziókkal kapcsolatos adatokat kell mérnünk, nem pedig az átkattintási arányt vagy hasonló mérési mutatókat. Magasabb minőségi mutató elérésével csökkenthetjük a költségeinket, tehát máris kedvezőbb értéket fog mutatni számunkra a ROI. Magasabb minőségi mutatót pedig jól teljesítő kulcsszavakkal és hirdetésekkel, valamint megfelelő célzással és céloldallal érhetünk el. Konverziónak számíthat az online vásárlás, a hírlevélre történő feliratkozás vagy éppen a regisztráció. Ahhoz, hogy ezek meg is valósuljanak, a következőkre érdemes figyelnünk:
#*Célozzunk meg olyan potenciális ügyfeleket, akik valószínűleg eredményeznek is konverziókat! Nagy különbség van „bámészkodó” és vásárló között. Például a műszaki cikkek esetében jellemző, hogy először csak információkat gyűjt róluk a lehetséges ügyfél, és csak később válik valódi vásárlóvá, ezért más-más hirdetéseket kell megfogalmazni az egyes csoportok számára.
#*Motiváljuk a felhasználókat! A hirdetésszövegekbe olyan kifejezéseket, felszólításokat kell írni, amelyek a kívánt cselekvésre ösztönzik a felhasználókat (''Rendelje meg most!, Kérjen ajánlatot!''), továbbá hangsúlyozni kell az adott termék vagy szolgáltatás előnyeit (''Minőségi kivitelezés, Két év garanciával!''), a hozzájuk kapcsolódó kedvezményes ajánlatokat (''Kettőt fizet, hármat vihet!, Most 50% kedvezménnyel!''), hiszen ezek is nagyban befolyásolhatják a vevők döntéseit.
#*Vezessük jó helyre a potenciális ügyfeleket! A hirdetésre való kattintás után olyan oldalra kell vezetnünk a potenciális ügyfeleket, amelyen könnyen megtalálhatják a hirdetésben kínált konkrét dolgot, és már csak egy kattintásukba kerüljön például az online vásárlás vagy a regisztráció.
#*Használjuk a Konverzióoptimalizálót! Ha be van állítva honlapunkra a konverziókövetési funkció, és az elmúlt 30 napban legalább 15 konverziót ért el kampányunk, akkor igénybe vehetjük ezt az eszközt. Lényege, hogy optimalizálja a hirdetésmegjelenítéseket, azaz kiküszöböli a haszonnal nem járó kattintásokat és a lehető legtöbb hasznot hozó hirdetéseket jeleníti meg. Tehát ez az eszköz a konverziókövetési adatok felhasználásával segít több konverziót elérni, mindezt alacsonyabb áron.
#'''Építeni szeretném a márkát!''' Márkanépszerűsítő kampányunk esetében a fő cél a vevővel történő folyamatos kommunikáció annak érdekében, hogy újra és újra emlékeztessük a márkánkra, a többi márkával szemben a mi márkánkat mienket részesítse előnyben egy esetleges vásárlás során. A márkaerősítésre tervezett hirdetéseknél a következő tanácsokat tartsuk be:
#*Válasszuk a CPM-árazást! Mivel kevésbé a kattintás, sokkal inkább a hirdetések láthatósága számít, ezért anyagilag jobban megéri az ezer megjelenésenkénti elszámolást választanunk. Azonban lehet, hogy olyan hirdetéseket készítünk, amelyekre nem igazán kattintanak az internetezők, de márkánkat mégis jól tudják népszerűsíteni. Ebben az esetben lehet, hogy mégiscsak a CPC-alapú árazás éri meg anyagilag jobban, hiszen így is megjelenhetnek a hirdetéseink, de költségeket nem fognak felhalmozni.
#*Egészítsük ki a szöveges hirdetést képes- és videohirdetésekkel! Ebben az esetben a vizuális elemek jobban működnek, sokkal fogékonyabbak is rá az emberek, a márka üzenetének közvetítésére kiválóan alkalmasak. Például egy vicces videót készíthetünk, amelyben márkánk logója kapja a főszerepet.
emailconfirmed
3 341
szerkesztés