Nordic walkingozni

A Hogyankell.hu wikiből

[szerkesztés] Hogyan kell nordic walkingozni?

Nordic.jpg

Vajon otthon maradt a síléce? A kérdésfeltevés nem is olyan jogtalan, hiszen a nordic walking téli sportágból nőtte ki magát. Kezdetben a finn sífutók nyári kiegészítő edzéseként alkalmazták, majd ezt követően vált egyre inkább elterjedt szabadidős tevékenységgé. A speciális botokkal végzett mozgásforma egyesíti a sífutás, futás, gyaloglás előnyeit.

[szerkesztés] Lépések

  1. Miért dönts a nordic walking mellett?
    • 100%-ban állóképesség sport. Célja egy előre meghatározott táv teljesítése vagy adott időintervallumon belül, a lehető legnagyobb táv megtétele. Folyamatosan fejlesztő, korlátokat kiszélesítő hobbi.
    • Kíméli az ízületeket. Kutatások bizonyítják, hogy a botok használatával 30%-kal hatékonyabb a tehermentesítés, szemben a hagyományos sétával.
    • Erősíti az izmokat. A test 660 izmának 90%-át megmozgatja. Főként a kar, váll, nyak, illetve a hát terhelődik. Ezen tények miatt kifejezetten ajánlott tevékenység az irodai munkát végzők számára.
    • Remek formáló. A szervezet az aktív terhelésre zsírégetéssel válaszol. A rendszeresen végzett nordic walking meghozza gyümölcsét a kilók tekintetében is. Egy óra alatt átlagosan 400 kalóra elégetésére képes.
  2. Miután döntöttél, szerezd be a tökéletes botot!
    • A bot kiválasztásánál a könyök helyzetét kell figyelembe venni.
    • Hosszúságának általában a testmagasság 0,65 %-kával kell egyenlőnek lennie. A legkisebb, elérhető bot méret 100 cm, míg a leghosszabb 130 cm. A két szélsőérték között 5cm-ként változnak a méretek. Ilyen módon személyre szabhatók.
    • Tartsd be a 90 fokos szabályt! A könyöknél az alkar és a felkar 90 fokos szöget zárjon be.
  3. Következzen a megfelelő helyszín!
    • Alapvetően puha talaj javasolt, így mérsékelhető az ízületek sérülése. Sokkalta egészségesebb az ilyen módon végzett gyaloglás, ellenben a kemény burkolattal.
    • Lényegében bárhol és bármikor gyakorolható! A nordic bot speciális gumi tappanccsal felszerelhető, ilyen módon aszfalton is biztonságossá válik.
  4. Vissza a természetbe!
    • Népszerűségének titka valószínűleg az, hogy szabad levegőn gyakorolható. A természetben végzett mozgás minden érzékszervünkre hat és kiegyensúlyozottabbá, boldoggá tesz. Mindemellett segít a stressz leküzdésében, mentálisan és fizikálisan is edzetté varázsol.
  5. Csoportosan vagy egyénileg?
    • Csoportos formája teljesítménynövelő, valamint segít a rendszeresség megtartásában.
    • Egyszemélyes hadseregként mentálisan könnyebben felszabadít, elmélyít a természetben.
  6. Kiknek ajánlott?
    • Nemtől, kortól, egészségügyi állapottól függetlenül bárki gyakorolhatja.
    • Kizárólagosan a kitűzött célokat tekintetében indokolt különbségek tétele.
  7. Válaszd ki a megfelelő öltözetet!
    • Nincsen speciális nordic ruházat. Egyedüli fontos kikötés, hogy a kar szabad mozgása minden esetben biztosított legyen.
    • Lényeges elem azonban a cipő. Fontos, hogy talpa semmiképpen se legyen nehéz vagy merev. Strapabíró sportcipő ideális választásnak bizonyul.

[szerkesztés] Tippek

  • Vonulj el erdőkbe, parkokba, zöld területekre, élvezd ki a természet szépségét.
  • Reális célokat tűzz ki! Ne törekedj hirtelen abszurd eredmények elérésére.
  • Amennyiben vágyat érzel speciális technikák elsajátítására, vedd fel a kapcsolatot egy tapasztald nordic edzővel!

[szerkesztés] Amire szükséged lehet

  • csapadékmentes napok
  • testreszabott bot
  • strapabíró sportcipő
  • megfelelő, kényelmes ruházat
  • kellemes és motiváló társaság és/vagy kedvenc lejátszási listád
  • rendszeresség
  • applikáció, aminek segítségével rögzítheted teljesítményedet, majd fejlődéseid főbb bázisait

[szerkesztés] Figyelmeztetések

  • Legújabb sportcipőd kipróbálását ne időzítsd nordic walking edzésedre!
  • Óvakodj az erdőben! Sohasem tudhatod, éppen mikor pillantasz meg egy gyönyörű szarvast.

[szerkesztés] Videók

[szerkesztés] Kapcsolódó források, hivatkozások

Az oldal szerzői

Bollar