Naptejet választani

A Hogyankell.hu wikiből

[szerkesztés] Hogyan kell naptejet választani?

Naptej.jpg
Amikor utoljára csengetnek ki júniusban a suliban, amikor megszaporodnak a szabadságok a munkahelyen, visszavonhatatlanul elkezdődik a nyár. Folyamatosan vágyunk – jogosan – a télen oly sokszor hiányolt napfényre, ám ne felejtsük el egy pillanatra sem: a napozás nemcsak csodálatosan barna bőrt eredményez, hanem veszélyeket is rejthet! A napsugarak bőrünkre káros hatásai ellen úgy védekezhetünk, ha megfelelő naptejet választunk.

[szerkesztés] Lépések

  1. Olyan naptejet válasszunk, ami véd az UVA és UVB sugárzás ellen is.
  2. Minden évben figyeljünk arra, hogy az első pár napozás alkalmával az átlagosnál magasabb faktorú készítményt válasszunk!
  3. Kisgyermekeknél fokozott védelemre van szükség: a legmagasabb faktorszámú tejet vagy olajat használjuk, és szerezzünk be pár kiegészítőt is: sapkát, pólót.
  4. A fehér bőrű (többnyire világos szőke és vörös hajú) napozóknak ajánlott a 40 vagy annál magasabb faktorú naptej használata.
  5. A leégésre hajlamos, de később bebarnuló bőrűeknek a 30 faktoros krémeket ajánljuk.
  6. Azok is figyeljenek oda a védelemre, akiknek „jó bőrük” van, azaz akik már az első napsugaraktól aranybarnák lesznek. 20-as faktorú naptejet használjanak ők is, ha egész nap a medence mellett pihennek!
  7. Délutáni sziesztára, kertészkedésre, fűnyírásra kitűnőek a 10 faktoros krémek.

[szerkesztés] Tippek

  • Gyerekeknek létezik egy ún. UV ruha, amely nem fojtja meg a kicsiket, nem lesz benne melegük, viszont nagyon jól véd a káros sugarak ellen.
  • A naptejek többségének legalább 20 perc, fél óra kell a teljes védelem kialakításához, így már indulás előtt kenjük be magunkat!
  • A nap vagy a napozás végén kenjük be magunkat napozás utáni készítményekkel. Segítik megőrizni a barnaságunkat, és jótékony hatása van a bőrünkre.
  • Egy UV szűrős napszemüveg megóvja szemünket a káros sugárzástól. Kerüljük az olcsó, rossz minőségű napszemüvegeket!

[szerkesztés] Amire szükséged lehet

  • naptej vagy napolaj
  • napfény
  • szalmakalap
  • vízpart, vizes törölköző
  • fehér póló
  • napszemüveg

[szerkesztés] Figyelmeztetések

  • Délelőtt 11 és délután 3 óra között kerüljük a napfényen tartózkodást!
  • A reggeli naptejezés nem véd meg minket estig a káros sugaraktól, így kenjük be magunkat legalább 4-5 óránként (főleg, ha sokszor megyünk napozás közben vízbe).
  • Kerüljük a tűző napot, keressünk árnyékosabb helyeket is a vízparton vagy a kertben!
  • Figyeljünk a folyamatos folyadékpótlásra, de kerüljük az alkoholos italokat és a kávét!
  • A rovarriasztó készítmények csökkentik a naptej hatását, így, ha a kettőt együtt alkalmaznánk, válasszunk magasabb faktorú naptejet!


[szerkesztés] Kapcsolódó források, hivatkozások

Az oldal szerzői

BoglarkaS