Nyugdijbiztositas-szamologep.png
NYUGDÍJKALKULÁTOR
Számold ki, mennyi nyugdíjra számíthatsz, és mekkora megtakarításra van még szükséged hozzá! Háromszor jobban jársz, ha nyugdíjbiztosítást kötsz: 20% adójóváírás jár befizetéseid után, most 30% kedvezményt kapsz és akár egy iPad mini 2 is a tiéd lehet!

Magánszemélyeknek elkészíteni az adóbevallásukat

A Hogyankell.hu wikiből

[szerkesztés] Hogyan kell magánszemélyeknek elkészíteni az adóbevallásukat?

Ki készítheti el a magánszemélyek adóbevallását? Milyen bevallási lehetőségek vannak? Mikor milyen nyilatkozatot kell kitölteni? Mindezek a kérdések nagyon fontosak, ha magánszemélyként szeretnénk adózni.

[szerkesztés] Lépések

  1. Döntsük el, hogy az adóbevallás melyik formáját választjuk! A magánszemélyek részére három lehetőség kínálkozik: munkáltatói adómegállapítás, egyszerűsített bevallás, önadózás.
  2. Munkáltatói adómegállapítás:
    1. Ha ezt szeretnénk választani, január 31-ig írásban kell ezt kérni a munkáltatótól a 12NY29 jelű nyilatkozat kitöltésével.
    2. Ha nem kérjük a munkáltatói adómegállapítást, erről is nyilatkozni kell a 12NY30 jelű nyilatkozaton.
    3. Ha a munkáltató nem vállalja a magánszemély adójának megállapítását, erről és az adónyilatkozat vagy az egyszerűsített bevallás benyújtásának választhatóságáról időben tájékoztatnia kell a magánszemélyt.
  3. Egyszerűsített bevallás: Ebben az esetben az adóhatóság készíti el bevallást. Csak annyit kell tenni, hogy az erre a célra szolgáló, 1253NY jelű nyilatkozatot kitöltjük, aláírjuk és február 15-éig postára adjuk, vagy Ügyfélkapun keresztül elküldjük. Arra kell figyelni, hogy a határidő jogvesztő.
  4. Önadózás: Ebben az esetben magunknak készítjük el az adóbevallást. Ehhez a 1253 jelű nyomtatványt kell kitölteni és beküldeni a NAV-nak május 31-éig.

[szerkesztés] Tippek

  • Fontos határidő még február 25. Ez az adóbevallási határidő a következőket érinti:
    • egyéni vállalkozók,
    • áfa fizetésre kötelezett őstermelők,
    • áfa fizetésre kötelezett magánszemélyek,
    • az EVA hatály alá bejelentkezett egyéni vállalkozók.

[szerkesztés] Figyelmeztetések

  • Az egyszerűsített bevallás esetén fontos, hogy a február 15-ei határidő jogvesztő!

[szerkesztés] Amire szükséged lehet

  • 12NY29 jelű nyilatkozat
  • 12NY30 jelű nyilatkozat
  • 1253NY jelű nyilatkozat
  • 1253 jelű nyomtatványt

[szerkesztés] Felhasznált források, kapcsolódó webcímek

Az oldal szerzői

Számvitelsuli

betöltés...