Apartman-hu-tb.jpg
FEDEZZ FEL TÖBB, MINT 10 EZER LEHETŐSÉGET A KIKAPCSOLÓDÁSRA!
Egyszerű, gyors, online szállásfoglalás + folyamatosan bővülő élménykínálat. Minden foglalás mellé ajándék kedvezménykupont küldünk ingyen!

Lefogyni

A Hogyankell.hu wikiből

[szerkesztés] Hogyan kell lefogyni?

Diet.jpg

Az emberek többsége élete során időszakonként, vagy folyamatosan küzd súlyproblémákkal. Persze vannak néhányan, akik szerencsés alkattal rendelkeznek, így bármit és szinte bármennyit ehetnek, nem híznak el. A cikkben találhatok lépések és tippek azoknak szólnak, akik bár hízásra hajlamosak, mégis szeretnének tenni egészségükért és szépségükért.

[szerkesztés] Lépések

  1. Figyelj oda, hogy mit és mennyit eszel, és ez mennyi kalóriát jelent! Egy átlagos fizikai vagy szellemi tevékenységet végző embernek napi 1200-2000 kcal-át kell elfogyasztania. Amennyiben komolyan és tartósan szeretnél lefogyni, nézz utána, hogy a saját paramétereid alapján ténylegesen mennyi kalória bevitelre van szükséged! Az ételek kalóriamennyiségére vonatkozóan pontos táblázatokat is találhatsz, amelyek részletezik az egyes élelmiszerfajták kalória tartalmát, segítve ezzel a szükséges mennyiség elfogyasztását. Bár kicsit macerás a kalóriaszámolgatás, de nagyon hasznos tud lenni egy komoly fogyókúra során.
  2. Csökkentsd minimálisra az édességek és egyéb nasik fogyasztását! A nőknek talán ez az egyik legnehezebb feladat, ugyanis – bár nem tudatosan, de szinte mindannyian - hangulatjavítás céljából sütizünk és nassolunk. A dohányzásról való leszokás követő elhízások nagy része is ebből a nassolásból fakad, mivel a megszűnő pótcselekvést egy újjal (rágcsálás) kezdik pótolni a leszokásban lévő dohányosok.
  3. Mit ehetünk? A napi egyszeri főétkezés alkalmával minimális szénhidrátot, minél több fehér húst (halat, baromfit) és sok zöldséget fogyasszunk! Ezek a táplálékok segítenek éhségérzetünk megszüntetésében, de nem okoznak túl nagy megterhelést szervezetünknek.
  4. A főétkezések között – ha nagyon éhesek vagyunk – fogyasszunk gyümölcsöt!
  5. Együnk lassan, legalább húsz percig tartson az étkezés! Alaposan rágjuk meg az ételt, így könnyebben emészthetővé válik.
  6. Nagyon fontos, hogy igyunk sok folyadékot, leginkább csapvizet, vagy buborékmentes ásványvizet! Ez a szervezet hidratálásán túl éhségérzetünk csillapítására is alkalmas taktika lehet. Amikor ránk tör az éhség, igyunk egy-két pohár vizet, mely eltelít, de nem hizlal!
  7. A rendszeres testmozgás elengedhetetlen része a tartós és egyenletes súlyvesztésnek. Nem kell megijedni, nem kizárólag a méregdrága edzőtermekben lehet csak mozogni. A futás például az egyik legjobb sport, mely viszonylag sok izomcsoportot megmozgat és az erőnlét fejlesztésére is tökéletes, és ráadásul a szabadban ingyen és bérmentve gyakorolhatjuk. Szinte minden nagyobb városban léteznek tömegsportszerű délutáni vagy esti tornák felnőtteknek, ahol jelképes, párszáz forintos összegért – esetleg önkormányzati támogatás mellett térítésmentesen - mozoghatunk. Keressük meg ezeket a lehetőségeket! A mozgás javítja az anyagcserénket és közérzetünket is.
  8. Amennyiben jelentős (20-30 kg vagy afeletti) súlyfelesleggel vagy valamilyen krónikus betegség esetén vágunk neki a fogyókúrának, előtte mindenképp konzultáljunk háziorvosunkkal és szakorvosunkkal a lehetséges következményekről! Különösen igaz ez akkor, ha valamilyen fogyókúrás pl. zsírégetést elősegítő készítményt alkalmazunk a fogyókúra során! Ezek a szerek ugyanis mellékhatásokat eredményezhetnek.

[szerkesztés] Tippek

  • Célszerű naponta két étkezést drogériákban, fitotékákban és internetes honlapokon beszerezhető, tejben elkeverendő vitaminturmixokkal kiváltani. Így a megfelelő mennyiségű és összetételű vitaminbevitelünk is biztosítva van.
  • A tartós fogyás nem csupán fogyókúra, hanem valódi életmódváltás eredménye.
  • A sportolás terén tartsd be a fokozatosság elvét! Ne akarj mindjárt az első héten rekordot dönteni!
  • Ne hozz olyan döntéseket, melyeket nem tudsz kényelmesen betartani! Az olyan elhatározásokat, mint pl. "minden nap futni fogok", előbb utóbb kénytelen leszel megszegni, ami egyrészt csökkenti saját önbecsülésedet, másrészt megnyitja az utat a "most már mindegy..." hozzáállásnak.
  • Keress magad mellé társakat! Célszerű másokkal együtt elkezdeni a testmozgást és a fogyókúrát, mert így könnyen motiválhatjátok egymást és erőt adhattok egymásnak a nehéz időszakokban! Viszont fontos, hogy az összehasonlítgatások tekintetében csak velünk hasonló testalkatú, azonos nemű emberrel mérjük össze magunkat!

[szerkesztés] Amire szükséged lehet

  • Alapos tájékozódásra, hogy kiválaszthasd a számodra legmegfelelőbb módszert, amivel önkínzás nélkül tudsz lefogyni. Az önsanyargatás nem célravezető.
  • Kitartásra: nem szabad idő előtt feladni, még akkor sem, ha nem az általunk elképzelt időben és ütemben halad a fogyás! Általában heti fél kilogramm az ideális súlyvesztés.
  • Ha komolyan veszed az adott sporttevékenységet, például a futást, akkor szerezed be az adott sportághoz kifejlesztett speciális felszereléseket. Nem szükséges magad nagy költségekbe verni, de a kis kiadás is motiváló lehet a későbbiekben, hogy ne hagyd abba az elkezdett testmozgást!

[szerkesztés] Figyelmeztetések

  • Vigyázat! Az alkoholnak szinte minden formája hizlal.
  • Tilos kapkodva enni, szinte rágás nélkül, csak nyelni az ételt!
  • Soha ne veszélyeztesd egészségedet a fogyókúra miatt!
  • Ne ess át a ló másik oldalára! A testkép zavaros jelenségek már súlyos pszichológiai problémák, melyekhez szakértő kezelés szükséges pl. bulémia, anorexia!

[szerkesztés] Kapcsolódó források, hivatkozások

Az oldal szerzői

Bianka, JViki