Kismamaként utazást szervezni

A Hogyankell.hu wikiből

[szerkesztés] Hogyan kell kismamaként utazást szervezni?

Kismama utazik.jpg
Kismamaként az egyik legjobb dolog, amit szülés előtt még beiktathatsz, az egy pihentető, feltöltő utazás a pároddal vagy a családoddal. Akár napos tengerpartra vágysz, vagy városnézésre fizetnél be, illetve elvonulnál egy erdei faházikóba, az út megszervezése mindenképpen egy kis felkészülést igényel. A fő szempont mégis az, hogy élvezd ezt a különleges, átmeneti időszakot.

[szerkesztés] Lépések

  1. Időpont kiválasztása:
    • Utazásra a legideálisabb időpont a terhesség második harmada (14-27. hét), amikor még a pocakod sem túl nagy, illetve a rosszullétek is enyhültek. Ilyenkor igazán fittnek érezheted magad.
    • Ezen kívül nézd meg, hogy mikor lesznek a soron következő vizsgálatok, és úgy válassz időpontot, hogy ne ütközzenek az utazás időtartamával.
  2. Utazás módja:
    • Autóval, vonattal, akár repülővel is mehettek. A lényeg, hogy hosszú út során kicsit mozgasd át a lábaid, csökkentve a mélyvénás trombózis veszélyét. Illetve, ha van rá lehetőség, álljatok meg többször pihenni, kicsit mozogni.
    • Ha repülővel indultok neki, akkor a harmadik trimeszterig nincs korlátozás, viszont a 28. héttől kérhetnek orvosi igazolást. Egyeztess előre a légitársasággal.
    • Autóban a biztonsági öv a hasad alatt és a medencéden keresztül tartson, illetve a hasad tetején, a mellek között vezesd át.
    • A hosszú, buszos utazás már nem javasolt sem kényelmi sem egészségügyi szempontból.
  3. Helyszín:
    • Mindenképpen olyan helyszínt válasszatok, ami biztonságos. Ne most próbáljatok ki olyan egzotikus úti célokat, mint például India.
    • Terhesség alatt ajánlják, hogy nézegess szép dolgokat: erdők, mezők, tengerpart. Gondoljátok át, hogy mi töltene fel igazán.
  4. Programok:
    • Kicsit visszafogottabb programokra lesz szükségetek, pl. már ne tervezzetek több kilométeres hegyi túrákat. Emellett fontos, hogy a tested jelzéseitől függően mozogj, sétálj, végezz terhes tornát, de ha elfáradsz, bármikor le tudj pihenni.
    • A legjobbak azok a programok, melyek kikapcsolnak és feltöltenek: múzeum, ráérős városnézés, tengerparti pihenés. A legfontosabb, hogy élvezd, és ne hajtsd túl magad a különböző programokon.
  5. Étel, ital:
    • Tartsd be az étkezésre vonatkozó aranyszabályokat.
    • Rendszeresen és változatosan étkezz, de nem kell kettő helyett enned.
    • Egyél sok gyümölcsöt, zöldséget (jól megmosva), fehérjét, illetve kerüld az alkoholt, a sok koffeint és a nyers vagy csak félig átsült húsokat, tenger gyümölcseit.
    • Legyen nálad mindig víz és egészséges nassolnivaló, mert bármikor megéhezhetsz, és ilyenkor hamar leesik a vércukor-szinted.


[szerkesztés] Tippek

  • Még ha jó idő is van, legyen nálad mindig valamilyen pulóver, hogy szükség esetén legyen mire leülni, illetve melegen tudd tartani a derekad, nehogy felfázz.
  • Fogyassz sok folyadékot, főleg vizet.
  • Vihetsz magaddal kismamáknak szóló könyvet, így kellemes környezetben tudsz felkészülni az elkövetkező időszakra.


[szerkesztés] Amire szükséged lehet

  • kényelmes ruhák, cipők
  • vitamin, naptej, kalap
  • jó könyv, játék
  • orvos telefonszáma


[szerkesztés] Figyelmeztetések

  • Mindenképpen legyen nálad az orvosod, védőnőd telefonszáma, illetve a helyi kórház elérhetősége.
  • Hosszú repülőút nagyobb stresszt jelenthet, így nem kell mindenképpen bevállalni. 34. hét után pedig már nem is utazhatsz repülővel.
  • Olyan programokat ne szervezzetek, melyek veszélyesek lehetnek a babára, pl.: lovaglás, jet-ski.
  • Óvatosan a tűző nappal! Ha lehet, inkább az árnyékos helyeket keresd.
  • A várandós kiskönyved és leleteid legyenek nálad.


[szerkesztés] Kapcsolódó források, hivatkozások

Az oldal szerzői

Gycsutk