Apartman-hu-tb.jpg
FEDEZZ FEL TÖBB, MINT 10 EZER LEHETŐSÉGET A KIKAPCSOLÓDÁSRA!
Egyszerű, gyors, online szállásfoglalás + folyamatosan bővülő élménykínálat. Minden foglalás mellé ajándék kedvezménykupont küldünk ingyen!

Humort használni a marketingben

A Hogyankell.hu wikiből

[szerkesztés] Hogyan kell humort használni a marketingben?

Use-Humor-in-Marketing-Step-8.jpg
A vásárlók értékelik a humort, és nem csak azért, mert a nevetés felvidítja őket. Ha úgy látod, hogy a marketing-kampányod kicsit ellaposodott, a humor akár tökéletes megoldásul is szolgálhat. A humor a modern emberi élet egy-egy aspektusát közvetíti, de néha bizony azt is sugallhatja, hogy az adott cég nem veszi túl komolyan sem a piacot, sem önmagát. A humor akkor is káros lehet a vállalat számára, ha a kampányt nem megfelelő módon választjuk meg, s ez által rossz ízlést tükröz a célközönség felé. Íme néhány hasznos tipp, ami biztosan növelni fogja nemcsak a nevetések, de az eladások számát is.

[szerkesztés] Lépések

  1. Hívd össze a marketingrészleget és beszéld át velük a humor alkalmazását a későbbi kampányok során! Ahelyett, hogy beleerőltetnéd a humort a jelenlegi stratégiába, inkább tárd a kollégák elé a jövőre vonatkozó, ezzel kapcsolatos ötleted. Tisztázzátok a határokat, mint például a szarkazmus használatát (amit elég nehéz print anyagokon keresztül kommunikálni) vagy a jó ízlés határain kívül eső témákat, mint a nemmel, bőrszínnel vagy vallással kapcsolatos élcelődések.
  2. Döntsd el, milyen üzenetet is akarsz kommunikálni! Majd válassz kreatív és szellemes megoldásokat annak illusztrálására. Egy üzenet ugyanúgy tálalható vicces és komoly köntösben is attól függően, hogy mely médiumokon (TV, rádió, internet stb.) keresztül kívánjuk közvetíteni azt.
  3. Célozd meg üzenetnek a termékhez kapcsolódó személyiségjegyeket vagy hangulatot, ne magát a terméket. Ha például bútorokat árulsz, ne a kanapé kényelméből faragj viccet, inkább az hétvégi sporteseményt próbáld megragadni a humor forrásaként, aminek a közvetítését ugyebár bevett szokás a nappaliban található kanapéból figyelni.
    • Gondolkozz úgy, mint egy komikus! Gondold végig a mindennapi helyzeteket, és fedezd fel a bennük rejlő humort, mert ezek a kézenfekvő poénok tuti sikerhez vezetnek.

[szerkesztés] Tippek

  • Kicsi a bors, de... Manapság a gigantikus TV reklámok vagy print kampányok helyett sokkal célravezetőbb lehet egy-egy jól elhelyezett infógrafika a cég Facebook-oldalán, vagy a YouTube-csatornáján. A vicces videók és képek sokkal gyorsabban és hatékonyabban, tehát vírusszerűen terjednek, ami aztán szóbeszédmarketinggé alakulva tovább fokozza a hatást.
  • Léteznek más eszközök is a szarkazmus mellett… Mint azt már fentebb leírtuk, a szarkazmus egy olyan valami, amit sokszor nehéz ábrázolni, viszont annál könnyebb félreérteni. Fontold meg az egyéb kellékeit is a humornak, mint például a szatíra.
  • Légy rövid és tömör! Ezt a két szót kell követni egy-egy humoros kampány tervezésénél, hiszen az csak akkor hatásos, ha képes fenntartani az emberek érdeklődését, míg az üzenet átjön.


[szerkesztés] Amire szükséged lehet

  • Szellemes embert válassz a közösségi média kezeléséért felelős pozícióra. Ez mindenképpen olyan valaki legyen, aki szórakoztató ugyan, de ismeri a határokat, s ez által védi a cég reputációját. Ezt biztosítandó, nem árt még valakit megbízni a tweetek vagy a posztok végső ellenőrzésével, mielőtt azok kimennek a világhálóra.
  • Használj vicces képregényeket a print anyagok során! Egy-egy ügyesen megrajzolt képregény remekül fel tudja kelteni az olvasó figyelmét, hogy aztán egyenest a rajzról a vállalatra terelje azt.
  • Ösztönözd a közönséget is humoros megnyilvánulásokra! Kérd meg őket, hogy meséljenek hasonló történeteket vagy asszociációkat a vicces reklám kapcsán a különböző közösségi média csatornáidon vagy weboldalad felületén.


[szerkesztés] Figyelmeztetések

  • Minden viccben ott rejlik a kockázat. Mindenki vált már egy-egy tréfa áldozatává, ami valljuk be, hogy nem a legkellemesebb érzés, és sokszor elkerülhetetlen. Az ügyfélszolgálati politikában dolgozz ki stratégiát a beérkező panaszokra is!
  • Az érzéketlen poénokat igyekezd mellőzni! Rossz híreken vagy tabutémákon tréfálkozni nem etikus, és a legkevésbé sikeres.
  • Azért ne feledkezz meg a termékről sem! Humorral add el a terméket, ne fordítva! Hatástalan kampányról beszélünk, az emberek emlékeznek a viccre, de a termékre nem.
  • Alkalomadtán tréfálkozz csak, ne legyen jelen mindenhol állandó jelleggel. A humor remek taktika lehet az új fogyasztók elérésére, de hosszabb távon őszintébb eszközökkel tanácsos népszerűsítened a márkád megbízhatóságát, amihez érdemes lojálisnak lenni.


[szerkesztés] Kapcsolódó források, hivatkozások

Az oldal szerzői

Eszter8