Hatékonyan felépíteni az e-mailt

A Hogyankell.hu wikiből

[szerkesztés] Hogyan kell hatékonyan felépíteni az e-mailt?

Email-Zold.jpg
Az e-mail marketing kampányok sikerének egyik kritikus eleme, hogy megfelelően építsük fel az üzenetünket. Hiába ütős az ajánlat, figyelemfelkeltő a levél tárgya, pontos a célzás, ha az e-mailt kinyitva nincs kedve a címzetteknek azt elolvasni. Az alábbiakban sorra vesszük, hogy hogyan érdemes felépíteni az e-mail drótvázát.

[szerkesztés] Lépések

  1. Jól használjuk ki a hajtás feletti részt! Előnézetben kb. 300 pixel magas az a terület, amit az olvasó görgetés nélkül lát. Ez az úgynevezett hajtás feletti rész. Itt érdemes a legfontosabb üzeneteket, legmeggyőzőbb érveket felsorakoztatni, hogy a címzettek tovább olvassák a levelünket. Fontos, hogy egy call to action üzenetet is elhelyezzünk ebben a részben.
  2. Férjünk bele 600 pixelbe! Úgy érdemes megtervezni az e-mailjeinket, hogy azok minden levelezőrendszerben megfelelően jelenjenek meg. Nem jó, ha a felhasználóknak oldalra kell görgetniük. A javasolt szélesség 600 pixel.
  3. Mobilra is optimalizáljunk! Annak érdekében, hogy a címzettek okostelefonon is kényelmesen kezelhessék az üzenetünket, érdemes nagy kattintógombokat elhelyezni (min. 44x44 pixel), egyoszlopos elrendezésben gondolkodni, és nagyobb sortávokat hagyni annak érdekében, hogy könnyen le lehessen kattintani az egyes linkeket anélkül, hogy véletlenül egy másikra nyomnánk. Az is fontos, hogy a landing oldal is mobilra optimalizált legyen.
  4. Megfelelő szöveg-kép arányt alakítsunk ki! A képek meggyőzőbbek, ezért érdemes velük operálni, ugyanakkor sok levelezőrendszer nem jeleníti meg őket, így a szöveges tartalomról se mondjuk le.
  5. Az F struktúra: Az e-maileket általában csak átfutják a címzettek, nem olvassák el betűről betűre. Jellemzően egy F struktúrát követnek az olvasáskor: először a fejlécet nézik végig, majd lejjebb pásztáznak (itt már jellemzően nem a teljes sort nézik át), végül a levél bal oldalát futják át. Azok a levelek működnek jobban, melyeknél a fő mondanivalók, akciógombok ezekre a területekre koncentrálódnak.
  6. Strukturáljuk a tartalmat! Erre szintén azért van szükség, mert a felhasználók csak átfutják az e-mailt, így ki kell emelnünk számukra a lényeget. Ehhez használhatunk vizuális elválasztó elemeket, címeket, alcímeket, boldozást stb.
  7. Lábléc: A láblécben jelenítsük meg a kötelező elemeket (leiratkozási lehetőség, adatvédelmi nyilvántartási szám stb.).! Fontos, hogy vizuálisan jól elkülönüljön a többi tartalomtól.

[szerkesztés] Tippek

  • A 600 pixelt használjuk ki! Bár ahogy fent írtuk, ezt nem érdemes túllépni, de az sem jó, ha óvatosságból (nehogy görgetnie kelljen a felhasználóknak) szűkebbre vesszük a tartalmat, ezzel ugyanis csökken a felhasználói élmény, és így a hatékonyság.
  • A levél fejlécében érdemes a honlapunk menüjét is megjeleníteni. Felmérések szerint a felhasználók gyakrabban kattintják le ezt a részt, mint a levélben elhelyezett egyéb linkeket.
  • Válasszunk webes betűtípust (pl. Arial, Times New Roman, Tahoma)!
  • Fogalmazzunk tömör, rövid mondatokban!

[szerkesztés] Figyelmeztetések

  • Helyezzünk el a weboldalunkra mutató linkeket, akciógombokat, különben hiába keltettük fel a felhasználók érdeklődését, nem fogunk konverziót elérni (hiszen a címzett nem tudja, hol tudna vásárolni, arra pedig ne számítsunk, hogy majd utánajár)!
  • Kiküldés előtt ellenőrizzük a leggyakoribb levelezőrendszerekben az e-mailünket, hogy megfelelően jelenik-e meg.
  • Már a levél felépítésekor ügyeljünk az adatkezelési szabályok betartására! Legyen lehetőség a leiratkozásra, és az adatvédelmi nyilvántartási számot is jelenítsük meg.

[szerkesztés] Amire szükséged lehet

  • Szövegíró
  • Grafikus a layout kialakításához és programozó az e-mail HTML elkészítéséhez
  • Responsive e-mail sablon
  • Levelezőrendszer

[szerkesztés] Felhasznált források, kapcsolódó webcímek

Az oldal szerzői

K.Andi