Apartman-hu-tb.jpg
FEDEZZ FEL TÖBB, MINT 10 EZER LEHETŐSÉGET A KIKAPCSOLÓDÁSRA!
Egyszerű, gyors, online szállásfoglalás + folyamatosan bővülő élménykínálat. Minden foglalás mellé ajándék kedvezménykupont küldünk ingyen!

Hagyományos römit játszani

A Hogyankell.hu wikiből

[szerkesztés] Hogyan kell hagyományos römit játszani?

Romi.jpg
A hagyományos römi kártyajátékot 2-4 ember játszhatja 2 pakli francia kártyával (2x52 lap), dzsókerek nélkül. A cél, hogy a kézben lévő lapokat különböző kombinációkban letegyük az asztalra úgy, hogy a végén egy dobólap maradjon a kezünkben. A kártyákat letehetjük egyben (römi), és szakaszokban is.

[szerkesztés] Lépések

  1. Keverés: Az osztó megkeveri a lapokat, majd a tőle balra ülő játékos emel. A leemelt pakliból az alsó lap felfelé fordítva az asztalra kerül.
  2. Osztás: Minden játékos 10-10 lapot kap. A megmaradt lapokból lesz a talon, ez az asztal közepére kerül (lefelé fordítva), a játékosok ebből húzhatnak majd a menet során.
  3. Kör: A soron következő játékos húz egy lapot a talonból vagy a dobott lapok közül a legfelsőt. A játékos amellett, hogy lerakhat kombinációkat, a többi játékos már lepakolt kombinációit is kiegészítheti a kezében lévő lapokkal. Ezt csak akkor teheti meg, ha ő már lepakolt. A kör akkor megy tovább, ha a játékos dobott egy lapot. Ha a játékos nem szeretne, vagy nem tud lepakolni, akkor csak húz és dob egy lapot, így megy tovább a kör. Ha a talon elfogy, a ledobott lapokat meg kell keverni, és a talon helyére tenni.
  4. A menet vége: Egy menet addig tart, amíg az egyik játékos kimegy, vagyis a dobólap kivételével minden lapját lepakolja, a dobólapot pedig eldobja.
  5. Pontozás:
    1. Ha a nyertes szakaszokban pakolt le: Minden játékos a kezében maradt kártyák összértékének megfelelő büntetőpontot kap.
    2. Ha a nyertes römit hozott létre, vagyis kézből ment ki: Kézben maradt kártyák összértéke+25 büntetőpont.
  6. Lapok értéke: A számozott lapok értéke azonos a rajtuk lévő számmal (pl. a 8-as lap 8 pontot ér), a jumbó, dáma, király 10-10 pontot, az ász 11 pontot ér.
  7. Kombinációk:
    Romi szet.jpg
    Egy kombináció legalább 3 lapból áll.
    1. Szet: Azonos értékű lapok (például csak dámák). A szetben nem lehet két azonos színű lap (pl. két pikk dáma).
    2. Romi sor.jpg
      Sor: Azonos színű, értékben egymást követő lapok sorozata (például: pikk 2-3-4 vagy kör 10-jumbó-dáma-király). Az ász a 2-es előtt és a király után is állhat.
  8. Játszma vége: Egy játszma 7 osztásból áll. A legkevesebb bűntetőponttal rendelkező játékos lesz a nyertes.

[szerkesztés] Tippek

  • Dobáskor ne csak arra ügyeljünk, hogy egy számunkra értéktelen laptól szabaduljunk meg, de lehetőleg olyan lapot dobjunk el, ami a következő játékosnak nem kell. Máskülönben az ő nyerési esélyeit növeljük.
  • Első körben lehetőség szerint a talonból húzzunk, mert így a játékostársainknak kevesebbet árulunk el a lapjainkról. Ha a dobott lapokból húzunk, a társaink is tudni fogják, mit gyűjtünk.

[szerkesztés] Figyelmeztetések

  • A kézben maradt lapok után büntetőpontok járnak, ezért érdemes lehet azoktól a nagy lapoktól szabadulni, amiket nem tudunk letenni kombinációban.

[szerkesztés] Amire szükséged lehet

  • Társaság (2-4 fő)
  • 2 pakli francia kártya (dzsókerek nélkül)

[szerkesztés] Felhasznált források, kapcsolódó webcímek

Az oldal szerzői

Andi02