Apartman-hu-tb.jpg
FEDEZZ FEL TÖBB, MINT 10 EZER LEHETŐSÉGET A KIKAPCSOLÓDÁSRA!
Egyszerű, gyors, online szállásfoglalás + folyamatosan bővülő élménykínálat. Minden foglalás mellé ajándék kedvezménykupont küldünk ingyen!

Hálás szemmel nézni a világot

A Hogyankell.hu wikiből

[szerkesztés] Hogyan kell Hálás szemmel nézni a világot?

Hala eletmod.jpg
Mi lenne, ha a hála nem csak feltételekhez kötve jelenne meg az életedben, hanem annak szerves része lenne? Adj esélyt magadnak, és próbáld ki milyen felszabadító érzés, ha hálásan állsz az életed eseményeihez. Indulhat a kihívás?


[szerkesztés] Lépések

  1. A hálás hozzáállás egy döntéssel kezdődik. Eldöntöd, hogy a téged ért dolgokhoz hálásan fogsz hozzáállni. Ez a tudatosság jelenjen meg a cselekedeteidben és a szavaidban is.
    • Nagyon fontos, hogy szavaid is tükrözzék ezt a döntésed. Ügyelj rá, hogy még ha van is okod a panaszkodásra, ne süllyedj nagyon negatív hangulatba. Mindig van valami, amiért hálás lehetsz, igyekezz ezt megkeresni.
    • A közösségi média is egy nagyszerű mód arra, hogy megoszd gondolataidat. Használd ezt is egy lehetőségnek arra, hogy pozitív gondolatokat osztasz meg, és akár másokat is bátorítasz.
  2. Ne hasonlítgasd magad másokhoz. Legyél hálás azért ameddig már eljutottál, és ne mások életét akard élni. Használd ki azokat a lehetőségeket, amelyeket te kaptál.
  3. Vezess rendszeresen hálanaplót. Ha nem is naponta, de bizonyos időnként érdemes leírnod, miért is vagy hálás. Ez pozitívan hat rád miközben írod, és hidd el visszaolvasva is mosolyt fog csalni az arcodra. Nem is beszélve arról, hogy rádöbbensz mennyi mindenért is lehetsz hálás.
  4. Naponta szánj időt arra, hogy végiggondold, miért tartozol hálával. Akár kérdéseket is feltehetsz magadnak, melyekkel segíthetsz, hogy ne kalandozzanak el a gondolataid.
  5. Használj vizuális emlékeztetőket. Az összeírt hálalistáidat vagy pozitív gondolatokat gyűjtsd össze és tedd jól látható helyre például az ágyad felé, íróasztalodhoz vagy a tükrödhöz. Így emlékeztetheted magad arra, hogy milyen sok mindenért lehetsz hálás.
  6. Segíts másoknak is, hogy szebb napjuk legyen. A hálás hozzáállással az a jó, hogy egy idő után érzed, meg kell osztanod másokkal is. Minél több ember arcára sikerül mosolyt csalnod, annál több okod lesz a hálára.
  7. Tölts időt a szeretteiddel. A minőségi együtt töltött időt mindenki hálásan fogadja, hiszen manapság az emberek az idejükből adnak talán a legnehezebben.
  8. Önkéntesként segíts másoknak a környezetedben. Pszichológiai kutatások igazolják, hogy ha önzetlenül teszel valamit másokért, már a fizikai cselekedet alatt is stimulálódik az immunrendszered. Vagyis fizikailag is jobban leszel, miközben másoknak segítesz.
  9. Másokban is erősítsd a pozitív hatást. Ha hálás vagy valakiért, vagy olyat tettek érted, ami hálára indít, akkor mondd ki. Ezzel a másik lelkében is elindítasz egy kedvező folyamatot.

[szerkesztés] Tippek

  • Hálalista írására különösen is alkalmas időpontok a szülinapok, évfordulók, vagy egy új év kezdete. Ilyenkor az ember egyébként is elgondolkozik az élete alakulásán, és akkor miért ne írná össze, hogy miért is lehet éppen hálás?
  • Nagyon jó alkalom a napod végiggondolására egy saját szavakkal elmondott vagy mások által megírt imádság. Sok olyan hálaadó ima létezik, mely segít elmélyedni és hálát adni mindazért, amid van.
  • A hálanaplódat vezetheted elektronikusan is, ha így számodra könnyebben kezelhető. A lényeg, hogy rendszeresen vezesd.


[szerkesztés] Amire szükséged lehet

  • Döntésre
  • Kitartás
  • Hálanapló
  • Egyedül töltött idő


[szerkesztés] Figyelmeztetések

  • A hálaadás nem arról szól, hogy a negatívumokról nem veszel tudomást. Nem kell becsapnod magad azzal, hogy minden tökéletes körülötted, és nem léteznek rossz dolgok. Alakíts ki egy olyan hozzáállást, amivel akkor is találsz hálára okot, amikor az nehéz.
  • A hálás szemlélet kialakítása nem megy egyik percről a másikra. Adj időt magadnak arra, hogy szokásoddá váljon. Eleinte sok energiába fog telni, hogy találj okot a hálára, de idővel ez már természetes lesz.


[szerkesztés] Kapcsolódó források, hivatkozások

Az oldal szerzői

Gycsutk