GYAKORI KÉRDÉSEK ÉS VÁLASZOK
Van egy kérdésed, amire szeretnéd tudni a választ, de eddig nem merted másnak feltenni? Szívesen segítesz másokon azzal, hogy válaszolsz a kérdéseikre? Gyere és látogass el a GYIK.HU-ra most! Gyakori kérdések és válaszok online!

Gyömbérteát készíteni

A Hogyankell.hu wikiből

[szerkesztés] Hogyan kell gyömbérteát készíteni?

Gyömbértea.jpg
Ez a trópusi csodanövény számos pozitív élettani hatásaival örvendezteti meg fogyasztóját. Amellett, hogy gyulladáscsökkentő és emésztésserkentő, gondoskodik a hányinger elmulasztásáról is. Az egyik legfinomabb és legegyszerűbb felhasználási módja pedig, ha gyömbérteát készítesz belőle.

[szerkesztés] Lépések

  1. Mosd meg a gyömbért, majd szeleteld fel. Nem szükséges meghámozni, de persze az sem baj, ha leszedegeted a héját.
  2. Öntsd bele egy nagy edénybe, amit engedj fel vízzel. Egy egész gyömbérhez körülbelül 1,5-2 liter vizet adj.
  3. Forrald fel a vizet a gyömbérrel együtt. Ha felforrt, közepes vagy alacsony lángon főzd körülbelül 20 percig.
  4. Szűrd le az elkészült teát, hogy ne maradjanak benne gyömbérszeletek.
  5. Hagyd egy pár percet hűlni, majd tálald mézzel és citrommal.

[szerkesztés] Tippek

  • A nyári hőségben is hasznát veheted ennek a gyömbérnek. Miután kihűlt a tea, rejtsd a hűtőbe néhány órára, illetve szórj bele jeget, és máris elkészült a nyári hűsítő limonádéd.
  • Ha pedig narancs-vagy citromdarabokat is csempészel bele, egy igazán különleges limonádét kapsz cserébe.
  • A gyömbérteát fahéjjal tudod igazán megbolondítani. Ne őrölt fahéjat, hanem fahéjrudat válassz.

[szerkesztés] Amire szükséged lehet

  • Gyömbér
  • Lábas
  • Víz
  • Citrom, vagy
  • Narancs, vagy
  • Fahéj

[szerkesztés] Figyelmeztetések

  • Elképzelhető, hogy túl erős íze lesz az elkészült teának. Ilyenek esetekben nyugodtan hígítsd fel vízzel.
  • Ha túladagolod, előfordulhat, hogy kesernyés utóízt hagy maga után a tea.

[szerkesztés] Kapcsolódó források, hivatkozások

Az oldal szerzői

Hogyankell, SzNiki