Apartman-hu-tb.jpg
FEDEZZ FEL TÖBB, MINT 10 EZER LEHETŐSÉGET A KIKAPCSOLÓDÁSRA!
Egyszerű, gyors, online szállásfoglalás + folyamatosan bővülő élménykínálat. Minden foglalás mellé ajándék kedvezménykupont küldünk ingyen!

Elkezdeni edzeni

A Hogyankell.hu wikiből

[szerkesztés] Hogyan kell elkezdeni edzeni?

Edzes-elkezdese.jpg
Az, hogy szokásunkká váljék, hogy eddzük a testünket, nem egyszerű. A legtöbben elkezdik az edzéseket, majd abbahagyják, újrakezdik, majd ismét abbahagyják. A cikkünk segít abban, hogy megszokd, és kialakítsd a saját rutinod.

[szerkesztés] Lépések

  1. Nézd meg, hogy miért olyan nehéz rendszeressé tenni az edzéseket:
    • Túl nehéz: A legtöbb ember nagy ambícióval vág bele a testedzésbe, így nagy célt is választ, pl. „Minden nap lemegyek egy órára az edzőterembe”. A baj az, hogy ezt megvalósítani túl nehéz hosszú távon. Előbb-utóbb nem csak lejjebb adsz így, hanem fel is adod.
    • Túl sok cél: Futni akarunk, súlyt emelni, egészségesen étkezni, felhagyni a csokival és a szénsavas üdítőitalokkal. Ez a sok cél gátolja, hogy fókuszálni tudj.
    • Nem elég motiváció: A legjobb motivációs erő a megszokás és a közvélemény nyomása. Persze van más is, ami segíthet.
  2. Legyen egyszerű! Íme néhány egyszerű lépés, hogy hogyan kezd el az edzési szokás kialakítását:
      • Legyen egy egyszerű, specifikus, mérhető célod. Íme néhány kulcspont:
      • Írd le! Tedd ki a faladra!
      • Egyszerűen! Ne tűzz ki nehéz célokat. Válassz olyat, ami nagyon-nagyon könnyű, pl. 5 perc edzés naponta. Egy hónap után növeld 10 percre, majd egy újabb hónap múlva 15-re.
    • Specifikáld! Gondold át, mit fogsz csinálni, mikor és hol. Ne csak azt mondd, hogy edzem, mondd azt, hogy ekkor és ekkor, itt és itt sétálni fogok.
    • Keress egy kapaszkodó pontot. Mi is ez? Ha mondjuk mindig zuhanyzás után mosod meg a fogad, akkor nem fogod elfelejteni megmosni. Szóval találd ki, mit csinálsz majd, mielőtt elkezded a napi edzést.
    • Mérhetőség: Pontosan határozd meg, hogy mit akarsz tenni, és mérd, hogy megtetted-e. Pl.: ma 10 percet futok, 2 km-t sétálok vagy 100 felülést csinálok.
    • Egy cél: egy célod legyen, és ahhoz legalább egy hónapig ragaszkodj is. A következő célt csak utána kezd.
  3. Vezesd napi szinten, hogy megcsináltad-e a feladatokat. Ne halasztgasd az edzést.
  4. Jelents másoknak. Ez kulcsfontosságú. Ez teheted akár úgy, hogy blogot vezetsz vagy online fórumozol, a házastársadnak, családodnak, barátaidnak, kollégáidnak jelentesz, akár az edződdel beszélsz erről. Ha két egymást követő alkalmat kihagynál, vizsgáld meg, miért, és ha kell, adj új motiváló erőt. A díjak, a további közösségi nyomás, az inspiráció segíthet.

[szerkesztés] Tippek

[szerkesztés] Amire szükséged lehet

[szerkesztés] Figyelmeztetések

  • Edzés megkezdése előtt érdemes az orvosoddal is beszélni.

[szerkesztés] Kapcsolódó források, hivatkozások