Apartman-hu-tb.jpg
FEDEZZ FEL TÖBB, MINT 10 EZER LEHETŐSÉGET A KIKAPCSOLÓDÁSRA!
Egyszerű, gyors, online szállásfoglalás + folyamatosan bővülő élménykínálat. Minden foglalás mellé ajándék kedvezménykupont küldünk ingyen!

Elkerülni a hírversenyt

A Hogyankell.hu wikiből

[szerkesztés] Hogyan kell elkerülni a hírversenyt?

Hirverseny.jpg

Ha nagy a hírverseny, például egy természeti katasztrófa vagy nagy horderejű politikai-gazdasági esemény foglalja le a médiát, akkor még nehezebb a vállalatok pr-eseinek dolga. Ilyenkor szinte lehetetlen rávenni az újságírókat, hogy a számunkra fontos témával foglalkozzanak, hiszen más áll a közérdeklődés középpontjában. Ha mégis elkerülhetetlen, hogy egy cég ilyen helyzetben küldjön ki sajtóközleményt vagy rendezzen sajtótájékoztatót, érdemes az alábbi tanácsokat követni.

[szerkesztés] Lépések

  1. Figyeljük fokozottan a médiát! Kövessük, hogyan változik a hírek frissítésének gyakorisága, illetve hogy mennyi új információ kerül a cikkekbe. Ha azt látjuk, hogy még gyakran változik a portálok címlapja, akkor érdemes egy kicsit elhalasztani a kommunikációt – akkor küldjük ki a sajtóközleményt, ha a fő téma kezd „kifulladni”.
  2. Kapcsoljuk a hírt a mindenkit érdeklő kérdésekhez! Ha a cégnél van olyan kommunikációs téma, ami bármilyen módon, de valóban kapcsolódik a felkapott témához, akkor mindenképpen érdemes ezt is belevenni a sajtóközleménybe. Alaposan mérlegeljük azonban, hogy valóban releváns-e a téma, illetve hogy nem ártunk-e inkább azzal, hogy megszólalunk – egy biztosítónak például nem növeli a népszerűségét, ha az árvíz idején a saját veszteségeiről beszél.
  3. Emeljük a hírértéket! A nagy hírverseny idején magasabb ingerküszöböt kell leküzdenünk. Ha az éppen napirenden lévő témához nem is tudunk kapcsolódni, akkor próbáljunk valami más, nagyon aktuális információt belevenni a közleményünkbe, esetleg bulvárosabb vagy éppen a hitelességet növelő adatokkal bővíteni az anyagot.
  4. Célozzunk jobban! Tematikusabb médiumok (például online szerepjátékokkal foglalkozó portálok) valószínűleg kevésbé követik a nagy tömeget érdeklő kérdéseket. Ha a közlendőnket meg tudjuk fogalmazni ilyen szűk célcsoportok számára, akkor érdemes az ezzel foglalkozó újságírókat közvetlenül megkeresni és a csak őket érintő információkról beszélni. Így ugyan jelentős energiabefektetéssel is csak kevés megjelenést érünk el, de legalább biztosabbak lehetünk az eredményben – míg egy általánosabb sajtóközleménnyel nagyobb kockázatot vállalunk.
  5. Gondoljuk át a kommunikációs stratégiát! Ha a tervezett közlemény nem túl aktuális, az éppen felkapott témához sem kapcsolható, de máskor akár hatásos is lehetne, akkor érdemes elgondolkodni a kommunikációs stratégia módosításán. Ahogy a mondás tartja: minden csoda három napig tart, így általában egy-két hetes csúsztatás már elég lehet a hatékonyabb kommunikációhoz.

[szerkesztés] Tippek

  • Légy rugalmas! A PR szakmában érdemes felkészülni arra, hogy akár az utolsó pillanatban is át kell írni egy sajtóközleményt vagy megváltoztatni az ütemezést.

[szerkesztés] Amire szükséged lehet

  • Kommunikálható témák
  • Jó érzék a hírérték megtalálásához
  • Sajtófigyelő rendszer
  • Sajtókapcsolatok

[szerkesztés] Figyelmeztetések

  • A PR és a sajtókommunikáció eredményessége számos paramétertől függ, amelyek folyton változnak és nem is mindig láthatóak előre. Így a legjobb PR-es sem vállalhat 100 százalékos garanciát arra, hogy egy hírnek nagy publicitást fog szerezni.

[szerkesztés] Források, hivatkozások

Az oldal szerzői

JViki