Barátokat szerezni

A Hogyankell.hu wikiből

[szerkesztés] Hogyan kell barátokat szerezni?

Baratsag .jpg
A barátság szép dolog egy ember életében, akár régiekről, vagy a frissen alakulókról legyen is szó. A Wiki szótár szerint a barátság egy kölcsönös bizalmon alapuló viszony, melyben elfogadjuk és segítjük egymást. Természetesen nem lehet az egész világ igazi barátunk, hiszen kiépítése és ápolása hosszadalmas, lelkiismeret teljes feladat.

[szerkesztés] Lépések

  1. Nem vagyunk egyformák! Sokan könnyen szereznek barátokat, mert eleve ilyen a személyiségük, mások viszont nehezebben nyílnak meg embertársaik előtt. A barátságok gyűjtése nem verseny.ű! Nem az győz, akinek a legtöbb van! Épp ezért törekedj olyan emberekkel, iskolatársakkal körbe venni magad, akivel egyforma az érdeklődési körötök, hasonló a személyiségetek. Így könnyebben találtok közös beszédtémát, sportot és kikapcsolódási lehetőséget is.
  2. Kerüld a felszínességet! A barátság nem csak az együtt lógásról és a közös csínytevésekről szól. Ha valakinek a barátja akarsz lenni, vagy más szeretne a tied lenni, jó ha tudod, hogy a barátsági párkapcsolatokban is érvényes a "jóban-rosszban" kifejezés. Egy jó baráttól szinte elvárás, hogy kiálljon melletted a legszomorúbb és legnehezebb pillanatokban is. A suli menő csapataira nem jellemző ez a fajta kötődés.
  3. Ne akarj más kedvéért megváltozni! Ez mindkét félre igaz. Az a fajta barátság, amelyben csak utánozzuk a másikat és barátunk elvárásai szerint öltözködünk, viselkedünk és hallgatunk zenét, nem igaz barátság. Tehát, te sem várhatod el ezt társadtól. Figyelj erre oda az új kapcsolatok kialakításakor!
  4. Figyelj oda a másikra! A barátság két oldalú dolog. Ne csak az egyik fél sérelmeiről, bánatairól vagy éppen örömeiről szóljon! A barátság lényege, hogy ezeket kölcsönösen osztjuk meg a másikkal, és nem csak az egyik társ dolgai kerülnek előtérbe. Gondolj erre már a baráti kapcsolatok elején!
  5. Járj el ismerőseiddel közös programokra! Ez a legjobb helye és módja az új barátságok szerzésének.

[szerkesztés] Tippek

  • Barátságok bárhol és bármikor kialakulhatnak. Nem korhoz és időhöz kötött, így mindig figyelj a környezetedre és legyél kész az ismerkedésre!
  • Ha úgy látod, csak te tennél valamit a barátság kialakulásáért, akkor állj tovább! Így már ez elején megkímélheted magad a későbbi csalódásoktól.

[szerkesztés] Amire szükséged lehet

  • Közösség kedvelő tulajdonság
  • Empátia
  • Türelem és kitartás

[szerkesztés] Figyelmeztetések

  • Ne stresszelj és ne erőlködj! Az az igazi barátság, ami természetes.
  • Kerüld a virtuális barátságokat! A közös programok, kirándulások azok, amik igazán össze tudják hozni a társaságot.

[szerkesztés] Kapcsolódó források, hivatkozások

Az oldal szerzői

Anniegy, Hogyankell, Kiscsillag, Noatah