Apartman-hu-tb.jpg
FEDEZZ FEL TÖBB, MINT 10 EZER LEHETŐSÉGET A KIKAPCSOLÓDÁSRA!
Egyszerű, gyors, online szállásfoglalás + folyamatosan bővülő élménykínálat. Minden foglalás mellé ajándék kedvezménykupont küldünk ingyen!

Az őszülés gátló tonikot használni

A Hogyankell.hu wikiből

[szerkesztés] Hogyan kell az őszülés gátló tonikot használni?

Oszules gatlo tonik hasznalata.jpg
Az őszülés természetes folyamat, megelőzni nem tudjuk, azonban őszülés gátló hajtonik rendszeres használatával a már ősz hajszálak visszanyerhetik eredeti hajszínüket. A legtöbb ilyen készítmény természetes úton állítja vissza a pigmenthiányos hajszálakban a festékanyagot. Fokozatosan fejtik ki a hatásukat, alkalmazásuk egyszerű és biztonságos. Ellentétben a hajfestékkel nem károsítják a hajat, minden korosztály és mindkét nem számára ideális és költséghatékony megoldás az őszülés ellen. Cikkünkben bemutatjuk azokat a legfontosabb tudnivalókat, amelyeket nem árt figyelembe venni az ilyen típusú termékek használatakor.

[szerkesztés] Lépések

  1. Mossuk meg, és szárítsuk meg a hajunkat! Az őszülés gátló tonik zsíros fejbőrön és hajon nem képes kifejteni a hatását, illetve túl vizes hajon sem igazán hatékony.
  2. Vegyünk fel védőkesztyűt! Így megelőzhetjük, hogy a hajtonik barna foltot hagyjon a körömágyunkon.
  3. Masszírozzuk be a tonikot a fejbőrünkbe! Ehhez adagoljuk közvetlenül a hajtövekhez a készítményt, majd ujjhegyünk segítségével alaposan és egyenletesen masszírozzuk a fejbőrünkbe. Ha gyorsabb és látványosabb eredményt szeretnénk elérni, akkor nemcsak a hajtöveinket, hanem az ősz hajszálainkat is benedvesíthetjük a tonikkal, mert az a hajszálakon található apró repedéseken keresztül fel tud szívódni, és így a teljes hajszálon ki tudja fejteni a hatását.
  4. Hagyjunk elég időt a száradásra! Akkor vittük fel jól a hajunkra az őszülés gátló tonikot, ha fejbőrünk minden pontját nedvesnek érezzük. Lehetőleg lefekvés előtt egy-két órával masszírozzuk a hajunkba a készítményt, hogy legyen elég ideje megszáradni, mert a szer foltot hagyhat az ágyneműn. A száradási folyamatot felgyorsíthatjuk közepesen meleg hajszárító segítségével. A hajszárításnak az is az előnye, hogy a meleg levegő fokozza a tonik hatását.
  5. Használjuk rendszeresen a készítményt! Az őszülés gátló szer típusától és adagolásától, valamint az őszülés mértékétől és hajunk minőségétől (pl. színe, vastagsága, sűrűsége) függ, hogy az adott készítmény mennyi idő alatt fejti ki a hatását. A legtöbb szert a kezelés kezdetén naponta kell alkalmazni, de kb. 2-3 hét után már látható a változás, azaz az ősz hajszálak visszanyerték eredeti színüket. Ahhoz, hogy ezt az állapotot fenntartsuk, a későbbiekben hetente egy-két alkalommal vigyük fel a hajunkra az őszülés gátló készítményt.

[szerkesztés] Tippek

  • A kezelés elején mossunk ritkábban hajat, hogy minél több őszülés gátló szer maradhasson a hajtöveknél!
  • Ha bőrünkre csöppenne a tonik, akkor töröljük le, mert barna foltot hagyhat! Ha nem mossuk le, akkor a folt pár nap alatt lekopik.
  • Ha a mosdóra, csempére csöppenne a tonik, akkor onnan is töröljük le, hogy elkerüljük a kellemetlen foltokat!
  • A legtöbb ilyen készítmény használható hajfestés, dauerolás mellett, azonban várjunk az egyes kezelések között, mert például addig, ameddig a hajfestékből a hajszálakba felszívódott anyagok „aktívak”, addig az őszülés gátló szer sem tudja kifejteni hatását!

[szerkesztés] Amire szükséged lehet

  • őszülés gátló hajtonik
  • védőkesztyű
  • hajszárító

[szerkesztés] Figyelmeztetések

  • Figyelmesen olvassuk el az adott termékhez mellékelt használati utasításokat, amelyeket tartsunk is be!
  • Ne adagoljuk túl a készítményt a hajunkon, mert annak barnás-vöröses színe lesz vagy elszíneződik, kifakul! Ha mégis túladagoltuk, és ezeket a „tüneteket” tapasztaljuk, akkor néhány napig csökkentsük a felvitt mennyiséget, vagy hagyjunk ki néhány kezelést!
  • Tároljuk sötét helyen az ilyen készítményeket, mert erős fény hatására fotóreakcióba léphetnek, így viszont csökken a hatékonyságuk!
  • Gyermekek elől elzárva tartsuk!

[szerkesztés] Kapcsolódó videók

A REPAREX használata

[szerkesztés] Kapcsolódó források, hivatkozások

Az oldal szerzői

Őszülés.hu